خبرهای داغ:
سخنران مسجد جمکران گفت: لقب امیرالمؤمنین ویژه امام علی(ع) است و برای هیچ یک از اهل بیت(ع) به کار نرفته است.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۴۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
«امیر المؤمنین» لقب منحصربفرد حضرت امیر(ع) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: عید سعید غدیر خم از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است که در یکی از بهترین ماه‌های قمری «ذی الحجه» قرار گرفته است.

کارشناس برنامه سمت خدا بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) به امر خدا به مسلمانان فرمودند که باید به امیرالمؤمنین(ع) سلام دهید؛ لقب امیرالمؤمنین ویژه امام علی(ع) است و برای هیچ یک از اهل بیت(ع) به کار نرفته است؛ در واقع می توان گفت که غدیر زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) است.

وی درباره اهمیت غدیر و بیعت با ولایت تأکید کرد: در احادیث و روایات آمده که اگر مردم در همان صدر اسلام با حضرت علی(ع) بیعت می کردند، ظلم، معصیت و اختلاف در جهان وجود نداشت؛ اگر عید غدیر خم درست شود، تمام مسائل دیگر نیز تحت الشعاع این عید بزرگ حل خواهد شد.

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز داشت: در روز عید غدیر مستحب است که با روی خوش، ذکر «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین علی علیه السلام» را به یکدیگر بیان کرده و به مصافحه بپردازند.

وی ادامه داد: هر کس ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفت و از آن پیروی کرد، نجات یافته و هر شخصی که از آن ها پیروی نکند، از 72 فرقه گمراه است که هلاک خواهند شد؛ اطعام در روز غدیر ثواب بسیار بالایی دارد و حتی توصیه شده که برای اطعام در غدیر، ‌پول قرض کنید.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: 14 ذی الحجه روز اعطای فدک از سوی خداوند متعال به حضرت زهرا(س) است که مهمترین خطبه بی‌بی دوعالم نیز با موضوع خطبه فدکیه در این روز ایراد شده که می فرمایند: چرا چیزی که خداوند متعال به من داده است را از من گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می فرمایند که مهمترین آیه در منقبت جدمان مولا امیرالمؤمنین(ع) آیه مباهله است؛ عید مباهله که در 24 و 25 ذی الحجه واقع شده، کمتر از عید غدیر نیست و باید گرامی داشته شود.

سخنران مسجد مقدس جمکران به آیه تطهیر اشاره کرد و گفت: این آیه درباره اهل بیت(ع) وارد شده و آن ها را از هر گونه گناه و معصیت مبرا می داند؛ عصمت و طهارت اهل بیت(ع) در آیه 33 سوره احزاب با عنوان آیه تطهیر به اثبات رسیده است.

کارشناس برنامه سمت خدا در پایان اظهار داشت: خداوند روزی در عالم، بالاتر و بهتر از روز عید غدیر خم خلق نکرده است؛ در این روز خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) امر می فرمایند که باید امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کنی و اگر این کار را انجام ندهی، رسالتت را انجام نداده ای.
ارسال نظرات