رئیس ستاد اردوهای راهیان نور استان مرکزی گفت: در سال تحصیلی جدید 16 هزار و 230 دانش‌آموز از استان مرکزی در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۰۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای اعزام راهیان نور دانش‌آموزی گفت: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان امسال از دهم مهرماه آغاز خواهد شد.

وی از اعزام 16 هزار و 230 دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم به این اردوها خبر داد و افزود: دانش آموزان شرکت کننده در اردوی راهیان نور اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور ضمن حضور در یادمان‌های دفاع مقدس و آشنایی با فرهنگ مقاومت برداشت‌های معنوی لازم از این سفر را داشته باشند.

رئیس ستاد اردوهای راهیان نور استان مرکزی تصریح کرد: امسال در دهم مهرماه اولین اردوی اعزامی از استان مرکزی به شکل نمادین با چهار استان دیگر در استان قم حضور پیدا خواهند کرد و اولین اعزام در دهم مهر از استان قم صورت خواهد گرفت.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده خاطرنشان کرد: در اولین اعزام دانش‌آموزان ساوجی در قالب 6 دستگاه اتوبوس از استان قم اعزام می‌شوند.

وی افزود: تا پایان فروردین‌ماه اعزام راهیان نور دانش‌آموزی از استان به مناطق عملیاتی جنوب ادامه خواهد داشت و تنها به مناسبت ایام عزاداری اربعین حسینی(ع) و ایام امتحانات این اعزام‌ها متوقف خواهد شد همچنین در ایامی که اعزام راهیان نور عمومی (اسفندماه و ایام تعطیلات نوروز) را داریم اعزام دانش‌آموزی صورت نخواهد گرفت.

رئیس ستاد اردوهای راهیان نور استان مرکزی به اثرات معنوی اردوهای راهیان نور بر روی دانش‌آموزان و خروجی فرهنگی این برنامه ارزشمند نیز اشاره کرد و گفت: هدف اصلی اردوهای راهیان نور دانش آموزی، آشنا کردن نسل آتی انقلاب اسلامی با ایثار و گذشت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده تصریح کرد: نیاز است که دانش آموزان به عنوان نسل‌های امروزی، پرده از اسرار و رازهای دوران دفاع مقدس بردارند و لازمه آن، حضور در مناطق جنگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور دانش آموزی از ابتدا تاکنون، اختیاری و با رضایت والدین بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات