خبرهای داغ:
توسط دانشجویان جهادگر دانشگاه آزادتاکستان مطرح شد:

اردوی جهادی نیازمند برنامه‌ریزی دقیقتر/ جهادگران تاثیر می‌گذارند و تاثیر می‌پذیرند

دانشجویان بسیجی حاضر در اردوی جهادی دانشگاه آزاد واحد تاکستان اردوهای جهادی را سازنده توصیف کردند و اثرات شخصی آن را موثر در موفقیت در آینده عنوان کردند.
کد خبر: ۸۷۴۴۶۴۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزون، اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیفی زیبا است که ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره شان برای ما الگو و نوری است در مسیری که امید است که ما ادامه دهنده آنها باشیم.

در اردوهای جهادی، دانشجویان، بسیجیان، طلاب و... می‌آیند تا خمس آموزه‌های خود را با آموختن بپردازند اما شاید در این روزها به این درک برسند که اینجا دانشگاهی دیگر برای اندوختن و یادگیری است جوانانی که  شاید برای بسیاری از آنها تحمل سختی نوازش‌های تند آفتاب کویری سخت باشد، اما آمده اند برای یک هدف که آن هم شرکت در یک اردوی جهادی است.

مریم حمیدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان اردوهای جهادی را خودسازی و جهاد با نفس خواند و تأکید کرد: اردوهای جهادی امور خیری است که منفعتش دوطرفه است  هم برای جهادگر و هم برای مردم محروم.

وی ادامه داد : جهادگران و مردم روستا از یکدیگر یاد می‌گیرند، ما قدر عافیت می‌شناسیم و آن ها ارزش فکر و تولید داخلی شان را می‌دانند.

حمیدی کار فرهنگی را در این مناطق اثرگذار عنوان کرد و افزود: فقر فرهنگی موضوعی است که همه جای مناطق محروم محوریت دارد، لذا باید به شیوه صحیح و مناسب و تاثیرگذار ورود پیدا کرد.
 
اردوی جهادی منفعتی دو طرفه است

 
مرجان سازنده دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه آزاد تاکستان معیار اصلی جهاد را ساده زیستی دانست و ابراز کرد: نباید کارها و خدماتی که در اردوی جهادی انجام می‌پذیرد مختص دوره اردوی جهادی باشد، بلکه باید این امور سرلوحه زندگی گردد تا بتوانیم کشوری با زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم.

این دانشجوی جهادگر منفعت این اردو را بیشتر در سمت و سوی جهادگر دانست و تأکید کرد : همین منفعت جهادگر در این عرصه باعث تفاوت زندگی جهادی او با غیر جهادی می شود؛ این عرصه بهترین زمان برای سنجیدن آستانه صبر و استقامت است و تمرینی است برای به  تعالی رسیدن، بنابراین هم امتیاز مادی دارد و هم معنوی.

سازنده ادامه داد: دانشجویی که در این عرصه ورود پیدا می‌کند فردا مسئولی خواهد شد که به فکر محرومین خواهد بود و رفاه را به عنوان عدالت اجتماعی بیشتر به خانه های روستائیان می آورد .

وی آموزش و درجه کیفیت تحصیلی را در روستاها کم رنگ توصیف کرد و گفت : مسئولین باید بیشتر به روستاییان توجه کنند و اردوهای جهادی نیز باید به طور مستمر  و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری  صورت پذیرد،مسئولان به فکر باشند.
 
حدیث نجفی منش سال اولی بود که در اردوی جهادی شرکت می کرد، مردم روستا را دارای توانمندی های بالا خواند و گفت: با آموزش کارهای هنری مردم روستا هم به منبع درآمدی می رسند و هم اوقات فراغت خود را پر می کند.

این جهادگر رشته کامپیوتر اردوی جهادی را تجربه خوبی برای خودش دانست و عنوان کرد: خدمت به مردم شیرینی وصف ناپذیری در ذائقه انسان باقی می گذارد اما مسئولین هم باید به فکر باشند و امکانات رفاهی روستاییان را افزایش دهند.
 
اردوی جهادی برایم شیرین تر از عسل بود

زهرا سازنده دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد تاکستان اردوی جهادی را خودسازی برای خود و فرصتی مناسب برای خدمت به محرومین بیان کرد و ادامه داد: این اردو در کام من شیرین تر از عسل بود، توصیه می کنم همه افراد یک بار هم که شده آن را تجربه کنند.

این جهادگر حضورش را در طرح هجرت دانشجویی لطف و عنایت شهدا عنوان کرد و گفت: روستاییان از حضور جهادگران خوشحالند و آن را با حضور گسترده در برنامه های به ما منتقل می‌کنند.
 
بسازیم تا ساخته شویم

شایان فدایی دانشجوی رشته تربیت بدنی گفت: اردوی جهادی یعنی اینکه بسازیم تا ساخته شویم  آمدیم تا با سختی هایی که می بینیم ساخته شویم و این عرصه ها شروعی است برای آماده شدن برای عرصه های بزرگتر.

فدایی از مسئولین خواست تا بیشتر به فکر رفاه روستاییان باشند و خاطرنشان کرد: رفاه روستاییان را دراولویت قرار دهید .

وی اردوی جهادی را نوعی کار دسته جمعی و بزرگ دانست و یادآور شد: گذشت و صبر و ساده زیستی و هم دلی مولفه هایی است که جهادگران آن را از مردم روستا یاد می گیرند.
 
فاصله طبقاتی را به حداقل می رسانم
 
حمیدرضا کفاش پور مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان که در رشته حقوق مشغول به تحصیل است جهاد را حل مشکلات مردم تعریف کرد و گفت: اگر روزی مسئولیتی داشته باشم فاصله طبقاتی را به حداقل می رسانم  و خدمات بیشتری در اختیار روستاییان قرار می دهم.
این جهادگر از مسئولان خواست تا رفع نیازهای اولیه روستاییان را در اولویت قرار دهند.
 
محرومیت زدایی اصلی ترین  هدف انقلاب اسلامی است

علی اکبر دانشجوی رشته مهندسی برق این دانشگاه دل کندن از فضای شهر و هجرت به این مناطق را موثر دانست و بیان کرد: محرومیت زدایی اصلی ترین اهداف انقلاب اسلامی است و باید با بهره گرفتن از این آرمان انقلاب به فکر محرومیت زدایی از این اقشار باشیم.

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار