رئیس کل بانک مرکزی گفت: 8 هزار و 770 حساب بانکی فاقد کد ملی هنوز راکد نشده‌اند و فعال هستند و تا آخر شهریور ماه جاری برای تعیین‌ تکلیف این حساب‌ها فرصت است.
کد خبر: ۸۷۴۴۴۷۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ولی‌الله سیف عصر امروز در نشست مشترک شورای عالی بانک‌ها و کارگروه رفع موانع تولید با حضور رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان اظهار داشت: 21 هزار و 300 نفر در شبکه بانکی کشور فعالیت می‌کنند و روزانه 250 هزار نفر نیروی انسانی شاغل با نظام بانکی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند.

وی بیان داشت: 90 درصد تامین بانکی توسط نظام بانکی کشور صورت می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ادامه داد: مدیریت تعادل بین منابع و مصارف باید به نحوی عمل کند که بانک هیچ‌گاه دچار عدم تعادل و پاسخگویی به سپرده‌گذاران نشود.

سیف اضافه کرد: نظام بانکی خدماتی را ارائه می‌کند که در سطح کشور منحصربه‌فرد است و گستردگی و حجم بی‌نظیر خدمات نظام بانکی بالاترین کیفیت را دارد.

وی بیان داشت: 25 میلیارد تراکنش مالی بین‌بانکی در کشور با 99.5 درصد دقت طی سال گذشته انجام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی تصریح کرد: هیچ طرح و پروژه‌ای در کشور انجام نشده مگر اینکه نظام بانکی در کنار آن بوده است و 60، 70 درصد منابع مالی را تامین کرده است.

سیف اضافه کرد: آیا این بهتر است که به همه تسهیلات ازدواج داده شود و یا اینکه قرض‌الحسنه ازدواج را به سمت اقشار نیازمند هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: 447 میلیون حساب در نظام بانکی ایران وجود دارد و 411 میلیون حساب دارای کد ملی هستند و 27 میلیون و 870 حساب راکد است.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ابراز داشت: 8 هزار و 770 حساب بانکی فاقد کد ملی هنوز راکد نشده‌اند و فعال هستند و تا آخر شهریور ماه جاری برای تعیین‌تکلیف این حساب‌ها فرصت است.

سیف ادامه داد: بانک‌ها باید حداکثر انعطاف را در شرایط اقتصادی امروز کشور برای اجرای پروژه‌ها داشته باشند و همکاران ما همت کنند تا اقتصاد مملکت را به حرکت درآوریم.

وی بیان داشت: واحدهای کوچک و متوسط می‌توانند توسعه و آبادانی را به سراسر کشور ببرند و فعالیت‌های اقتصادی را متناسب با جمعیت افزایش دهند و اشتغال ایجاد کنند.

سیف تصریح کرد: کمبود منابع در استان‌ها توجیهی برای پرداخت نکردن اعتبارات به واحدهای صنعتی و معدنی نیست و بانک‌ها باید برای تامین منابع اقدام کنند.

وی متذکر شد: نباید این فضا را ایجاد کنیم که افرادی بتوانند از تسهیلات بانکی سوء‌استفاده کنند.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ابراز داشت: اگر اقساط و دوره بازپرداخت تسهیلات متناسب با قدرت ایجاد نقدینگی در واحد باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

سیف تصریح کرد: تسهیلات را باید به فردی ارائه بدهیم که به ما ثابت می‌کند قسط را می‌تواند در سررسید پرداخت کند.

ارسال نظرات