خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسناتی با اشاره به جنایات آل سعود در منطقه و سالگرد فاجعه غمبار منا، گفت: همان گونه که فجایع دشت عاشورا که تاریخ هیچ گاه به خود ندیده بود، دین را حفظ کرد، حادثه منا، شیعه و مظلومیت توحید را حفظ خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۹۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در نجف آباد؛ حجت الاسلام مصطفی حسناتی، در خطبه های نماز عید قربان که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، با تبریک عیدسعید قربان گفت: عید یعنی بازگشت به خویشتن، بازگشت به پاکی، صفا، صداقت، و فطرت.

وی با بیان روایتی از حضرت علی(ع) افزود: حضرت در بیانی درباره عید فرموده‌اند: «کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللَّهُ فیهِ فَهُوَ عِیدٌ»؛ و عید، بازگشت بشریت به فطرتش است.

عید قربان، عید بازگشت بشریت به فطرت الهی است

حجت الاسلام حسناتی مهمترین وظیفه یک شیعه را بی تفاوت نبودن نسبت به جامعه بیان داشت و افزود: یک شیعه در درجه اول باید نسبت به جامعه پیرامونش با دستور الهی که امر به معروف و نهی از منکر است، بی تفاوتی خود را اعلام کند و در درجه دوم، نسبت به جهان اسلام و هر جایی که ندای یا للمسلمین برای دادخواهی به گوش برسد.

وی درباره اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: اول آمر به معروف و ناهی از منکر خود خداوند است که در آیات الهی، بشر را این گونه امر می کند «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُ بِالعَدلِ وَالإِحسانِ وَإيتاءِ ذِي القُربىٰ» و امرهای الهی دیگری که خداوند برای بشریت و زندگی سعادتمند قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره منهیاتی که خداوند در آیات الهی به آن اشاره کرده است، نیز افزود: «وَيَنهىٰ عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنكَرِ وَالبَغي»، آنچه از فحشا و منکر در جامعه وجود دارد، خداوند در این آیه و آیات دیگر انسان را نهی کرده است، گناهانی که گاهی به صورت علنی جامعه را به نابودی می کشاند و خداوند از هر زشتی که در قاموس دین، عقل و شرع باعث نابودی انسانیت است، دستور به نهی داده است.

وی یکی منهیاتی که متاسفانه در سطح جامعه در حال گسترش است را دوری از تربیت دینی بیان کرد و افزود: برخی نامگذاری ها که نه با فرهنگ و نه با دین سازگاری دارد و فاصله گرفتن از تربیت دینی و قرآنی از مواردی است که برخی والدین نسبت به فرزندان خود که نسبت به تربیت آنها مکلف هستند، دوری می کنند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به دعای حضرت ابراهیم در حق ذریه اش بیان داشت: از این آیه قرآن فهمیده می شود که اگر می خواهیم فرزندی تربیت کنیم باید به گونه ای باشد که تا چهل نسل بعد نیز در سایه همین تربیت، نسلی پاک و متقی شکل بگیرد.

وی درباره تکلیف دیگر یک شیعه که بی تفاوت نبودن در برابر جباران عالم است، گفت: ما به عنوان یک شیعه و مسلمان نسبت به مظلومان عالم نیز تکلیف داریم آنجایی که جباران عالم مقابل فطرت و توحید ایستادند و هدفشان لگدکوب کردن فرهنگ کشورها و در جهل نگه داشتن آنهاست تا بتوانند آنگونه که می خواهند به بشریت را تحت سلطه خود در آورند.

امام جمعه نجف آباد مهمترین شگردهای دشمنان در فروپاشی انسانیت را استفاده از عوامل بی عفتی و بی حیایی برشمرد و گفت: جباران عالم و در رأس آنها اسرائیل، انگلیس و آمریکا چنان برای رسیدن به این اهدافشان برنامه ریزی کرده اند که به جرأت می توان گفت تا آخر تاریخ برنامه دارند و برای بازشدن راه حاکمیتشان از هیچ امری کوتاهی نمی کنند و بالاترین لذتشان خونریزی مظلومین عالم است.

وی درباره سالروز حادثه غم بار منا نیز افزود: همان گونه که فجایع دشت عاشورا که تاریخ هیچ گاه به خود ندیده بود، دین را حفظ کرد، حادثه منا، شیعه و مظلومیت توحید را حفظ خواهد کرد و آنانی که با بی تدبیری و یا عمدا دست به چنین جنایتی زدند، گور خودشان را کندند و هنوز از این خونریزی ها دست بر نداشتند.

اندیشه پست وهابیت و آل سعود، بت‌های صهیونیست در منطقه است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به وقایع بحرین و یمن نیز بیان داشت: این خونریزان عالم که در کشوری چون بحرین که اکثریت آنان شیعه هستند، انواع ممنوعیت ها ایجاد کرد و با سلب تابعیت از علما به گمان خودشان تصور کردند که می توانند با زور شمشیر عقیده مردم را بگیرند در حالی که این عقیده ها عمیق تر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: جنایاتی که در یمن انجام می شود و جنایاتی که پشت پرده تمام این ها صهیونیست قرار دارند تا قدس فراموش شود، آنها تا اندازه ای به هدف خودشان رسیده اند ولی این بتی که جباران به اسم آل سعود و وهابیت در منطقه ایجاد کرده اند، در حال شکستن است که وابسته به دلارهای نفتی عربستان و اندیشه پست وهابیت است.
منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها