خبرهای داغ:
مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه:

۵ اختراع جدید در جشنواره انگور ارومیه رونمایی می‌شود

مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه گفت: امسال تعداد پنج اختراع جدید در جشنواره انگور ارومیه رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۹۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ناصر رکاب در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره انگور ارومیه به مدت هشت روز در شهریور امسال اظهار داشت: جشنواره انگور امسال متفاوت‌تر از سالیان گذشته در ارومیه برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه گفت: در کنار برگزاری جشنواره انگور، جشنواره‌های کوچکی همچون پرواز بادبادک‌ها، غذاهای سنتی درست شده از مشتقات انگور، جشنواره عکس‌های سلفی، جشنواره عکس و جشنواره احترام به والدین که در آن فرزندان به پاس احترام به پدران خود، پای آنان را شستشو می‌دهند، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن مسابقه خوشنویسی آیات و احادیث مربوط به انگور با قلم زیبا و جشنواره تمثیل‌ها و ضرب‌المثل‌هایی به زبان ترکی و فارسی در مورد این میوه بهشتی در محل دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه برگزار می‌شود.

رکاب از برگزاری جشنواره عاشیق‌ها در جوار جشنواره انگور ارومیه خبر داد و بیان کرد: تاکنون 42 نفر در این باره ثبت نام کرده که هر کدام شاه‌بیتی با ساز سنتی خویش خوانده و در پایان به پنج نفر از نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا و از سه نفر پیشکسوت این رشته تجلیل می‌شود.

مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه با اشاره به مهمانان مدعو جشنواره انگور افزود: در این زمینه علاوه بر دعوت از مهمانانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و اقلیم کردستان عراق در حد سفیر و وزیر، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور حضور می‌یابند.

رکاب با اشاره به اینکه در چهارمین جشنواره انگور امسال سه غرفه بزرگ برای خبرنگاران و رسانه‌ها با امکانات رایانه و اینترنت پیش‌بینی شده است تصریح کرد: علاوه بر آن از 30 خبرنگار و سردبیر کشور دعوت به‌عمل آمده و خبرنگاران خارجی از ترکیه، فرانسه و اروپا نیز در محل جشنواره برای پوشش خبری آن حضور می‌یابند.

وی با ابراز تاسف از اینکه استان آذربایجان‌غربی از لحاظ جذب گردشگر در رتبه 23 کشوری قرار دارد اظهار داشت: بی‌شک با وجود این همه جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، این رتبه برای شهر ارومیه و حتی استان برازنده نیست.

مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه گفت: امسال از پنج اختراع جدید مخترعان ارومیه‌ای رونمایی می‌شود که چهار طرح مربوط به کشاورزی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار