مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: جامعه امروز نیاز مبرم به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دارد و فرهنگسازی در این زمینه از ضروریات امروز است.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۹۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، لیلا سپهری در دومین کارگروه تخصصی حجاب و عفاف که در اتاق جلسات بسیج جامعه زنان سپاه شهدا برگزار شد با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

وی با بیان اینکه حجاب تنها خاص زنان نیست، افزود: در سوره نوح مردان و زنان هر دو به رعایت حجاب و عفاف توصیه شده اند توصیه آنها به رعایت حجاب، پرهیز از نگاه حرام، رعایت نجابت و داشتن عفاف با هدف تزکیه نفس و عزت و طهارت بیان می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدا اظهار کرد: حجاب یک ارزش برای زنان است و ارزش گذاری برای بانوان در هیچ دینی به اندازه اسلام نیست.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره فرموده اند که حجاب، وقار و ارزش گذاری به زن است و باید دختران جوان ما به این آگاهی برسند که حجاب به سلامت روحی و روانی جامعه کمک می کند.

سپهری گفت: حضور زنان در عرصه های علمی، حضور زنان نخبه در عرصه های بین المللی، ورزش و دیگر بخش ها آن هم با حجاب اسلامی برای دنیا پیام دارد؛ پیامش این است که زنان مسلمان ایرانی با رعایت عفاف و حجاب و بهره گیری از الگوهای خودش در صدر اسلام مثل حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) حاضر می شود.

وی با بیان اینکه حضور با حجاب و عفت زنان ایرانی در عرصه های بین المللی هیچ منعی برای فعالیت زنان ایرانی نیست،افزود: الحمدلله نظام مقدس جمهوری اسلامی این شرایط فعالیت های گسترده را برای زنان ایرانی فراهم کرده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدا با اشاره به بیانات امام خمینی ره پیرامون این موضوع گفت: امام راحل بارها بیان فرمودند که با انقلاب اسلامی ایران تحولی که در جامعه زنان اتفاق افتاده به مراتب بیشتر از مردان است و این یعنی بانوان از دستاوردهای انقلاب بیشتر بهره مند شدیم چون به زن ما هویت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داده است.

وی در پایان هدف از برگزاری این کارگروهها را در مرحله اول احصاء راهکارهای عملی در این زمینه و در مرحله بعد اجرا و عملیاتی کردن این راهکارها عنوان کرد.

ارسال نظرات