خبرهای داغ:
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم آخرین وضعیت پروژه‌های شهر قم را که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، تشریح کرد.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۷۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
از افتتاح زودتر از موعد تقاطع ۱۵ خرداد تا پروژه‌ای که گل سرسبد پروژه‌های شهری قم است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا قاری‌قرآن در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت جلوتر از جدول زمان‌بندی درباره پروژه تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) اظهار داشت: این پروژه بالغ‌بر 78 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که عرشه پل نصفه کامل شده و یک‌سوم دهانه پل دوم هم در حال آرماتوربندی و تکمیل است.

وی بابیان اینکه پیمانکار متعهد شده تا یک ماه آینده این پروژه را تحویل دهد، خاطرنشان کرد: در کنار پیشرفت عرشه، رمپ و لوپ های در طرف شرق و داخل شهر باقی‌مانده است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان آبان ماه پروژه به‌صورت کامل افتتاح شود.

افتتاح زودتر پروژه تقاطع 15 خرداد باهمت مضاعف
معاون شهرسازی و امور زیربنائی شهرداری قم تصریح کرد: بعد از تغییر مدیریت در امور پیمانکاری پروژه، تقاطع غیر همسطح 15 خرداد پس از کنش و واکنش‌های بسیار هم‌اکنون بالغ‌بر 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تأکید براینکه مشکلات این پروژه به حدی زیاد بوده که پیمانکار را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است، ادامه داد: این پروژه کلکسیونی از معارضین داشت که خوشبختانه تمام مشکلات تأسیساتی فاضلاب، آب، گاز و مخابراتی و توافق با مالکین املاک در مسیر آن به اتمام رسیده و پروژه کامل در اختیار پیمانکار است.

قاری قرآن به تعهد پیمانکار برای افتتاح این پروژه در آذرماه اشاره کرد و گفت: یکی از دهانه‌های پل کامل شده و دهنه بعدی به علت درگیری با فاضلاب در حد فندانسیون است که انشاءالله تا یک‌ماه آینده تکمیل می‌شود و ما هفتگی این پروژه را کنترل می‌کنیم تا بتوان هم‌زمان با افتتاح تقاطع امام علی(ع) شاهد افتتاح این پروژه هم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه باید تلاش مضاعفی داشته باشد، آن‌ها روزشمار را نصب‌ کرده‌اند ولی هنوز فعال نکرده‌اند که مجموعه شهری در حال فشار است تا روزشمار پروژه فعال شود.

پروژه شهید محمود نژاد؛ گل سرسبد پروژه‌ها
معاون شهرسازی و امور زیربنائی شهرداری قم عنوان کرد: پروژه تقاطع محمود نژاد نسبت به برنامه زمان‌بندی وضعیت و پیشرفت مناسبی دارد ولی اخیراً در یکی از محورهای خیابان جمهوری درگیر فاضلاب شده که در حال جابجایی آن هستند و پیمانکار تعهد داده تا یک ماه آینده این پروژه رفع معارض شود.

وی در مورد پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: یک‌سوم پل‌ها بتن‌ریزی شده و یک‌سوم در حال غالب‌بندی و باقی‌مانده منتظر حفاری وسط میدان است و در سمت غرب و شمال‌غربی پروژه به سمت زیرگذر بسیج در حال اجرای شمع‌ها هستیم.

قاری قرآن به‌اضافه شدن اتصال زیرگذر این پروژه به زیرگذر بسیج اشاره کرد و گفت: ما این قسمت را پیش‌بینی کرده بودیم ولی ابلاغ نکرده بودیم و فقط پیمانکار قرارداد یک‌ساله برای زیرگذر، میدان و روگذر را داشت که به با توجه به‌اضافه شدن این قسمت و پیشرفت‌های پروژه برای اضافه شدن قسمت دیگر مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیمانکار به‌صورت شبانه‌روزی و سه شیفت در این پروژه فعال است و این پروژه هم‌اکنون با کمتر از چهار ماه فعالیت حدود 50 درصد پیشرفت داشته است.

تکمیل رمپ و لوپ پل 9 دی تا 3 ماه آینده
معاون شهرسازی و امور زیربنائی شهرداری قم عنوان کرد: در هفته گذشته با پیمانکار پل 9 دی به توافق رسیدیم که رمپ و لوپ های این پل را تکمیل کند که متأسفانه برای این پروژه مشکل قراردادی وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از لوپ ها بتن‌ریزی کامل شده و رمپ باقی‌مانده که اگر مشکل خاصی پیش نیاید تا سه ماه آینده رمپ و لوپ باقیمانده زیر ترافیک قرار می‌گیرد.

افتتاح فاز 2 بلوار مرجعیت تا دو ماه آینده
قاری قرآن به وعده‌های داده‌شده درباره افتتاح فاز 2 بلوار مرجعیت اشاره کرد و گفت: شهرداری قول داده بود اگر آزادسازی در مسیر اتفاق بیفتد این بلوار را تا شهریورماه تحویل دهد ولی به علت اینکه این مسیر خارج از محدوده است، تازه چند روزی است که مقداری از مسیر در اختیار کارگاه قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه این پروژه اواخر مهرماه یا نهایتاً اوایل آبان ماه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: به‌صورت شبانه‌روزی در این پروژه مشغول هستیم و با تعاملی که با اداره برق استان شده این بلوار همراه با برق به بهره‌برداری خواهد بود.

پخش 200 هزار تن آسفالت در قم
معاون شهرسازی و امورزیربنائی شهرداری قم به نهضت آسفالت در قم اشاره کرد و افزود: در سال 95 بالغ‌بر 200 هزار تن آسفالت برای قم پیش‌بینی کرده‌ایم که در نیمه اول سال تاکنون حدود 130 هزار تن و حتی بالاتر از پیش‌بینی‌ها در معابر و مناطق محروم را مورد آسفالت قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در قیر است که در این زمینه تعامل خوبی انجام‌شده و تخصیصی هم برای آن صادرشده است ولی با همه این تفاسیر شهرداری روزانه بین 1000 تا 1500 تن آسفالت پخش کرده است که این مقدار نسبت به سال گذشته حداقل دو برابر بوده است.

خط B مترو بلافاصله بعد از پایان حفاری‌ها احداث می‌شود
سرپرست سازمان قطار شهری قم به نزدیک شدن پایان حفاری‌ها در خط A متروی قم اشاره کرد و اظهار داشت: این خط قرار است از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران به طول 14.5 کیلومتر با 14 ایستگاه احداث شود که در حال حاضر حفاری مکانیزه آن بیش از 8کیلومتر و نیم انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه خط B بلافاصله بعد از پایان حفاری‌ها در خط A در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها این خط از سمت پردیسان بلافاصله بعد از پایان خط اول آغاز خواهد شد.
ارسال نظرات