خبرهای داغ:
در مصاحبه با مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه خمینی شهر:
کد خبر: ۸۷۴۴۲۴۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر طی مصاحبه ای که با ابراهیم طالبی- مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه خمینی شهر- در راستای اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی به عمل آمد مطالب ذیل حاصل شد

-ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت شما، لطفا بفرمایید که:

با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است شما چه برنامه هایی تاکنون انجام داده اید ؟ وچه برنامه ها یی درآینده خواهید داشت؟

بسم الله الرحمن الرحیم. بنده هم خدمت شما و همه مخاطبین محترم این مصاحبه سلام عرض می کنم و همواره از خداوند منان آرزوی فزونی توفیقاتش را برای همه مسلمین جهان خواهان و خواستارم.

اما در خصوص این سوال شما باید عرض کنم که قرارگاه بسیج سازندگی از سال 1392 با برنامه ریزی در خصوص آموزش بهره برداران، بسیجیان وآحادمردم در زمینه علمی کردن کار کشاورزی تاکنون بالغ بر120دوره آموزشی که تعداد بیش از 3500نفر در این دوره ها شرکت کرده و از طریق اداره جهاد کشاورزی استان گواهی دریافت نموده اند. همچنین جلسات فرهنگ سازی و اشاعه گفتمان اقتصادمقاومتی در سطح حوزه ها وپایگاه ها بصورت مستمر ومتوالی برگزار می گردد و برنامه گفتمان سازی وفرهنگ سازی اقتصا د مقاومتی در زمینه (مدیریت مصرف ، حمایت از تولید داخلی و ورود مردم در عرصه تولید)وهمچنین تقویم برگزاری دوره های آموزشی طرح های اقتصاد مقاومتی را در رئوس برنامه ها دارد.

- تعداد گروه های اعزامی به اردوهای جهادی چند گروه می باشد ؟از چه اقشاری هستند؟به چه مناطقی اعزام می شوند ؟ و چه کارهایی انجام می دهند؟

ناحیه خمینی شهرتعداد 10 گروه جهادی فعال دارد که تعداد 8 گروه از بسیج محلات برادر وخواهر وتعداد 2 گروه از بسیج دانشجویی خمینی شهر می باشند. برنامه های گروه های جهادی محلات برادر وخواهر بصورت 2بخش الف - فعالیت در داخل شهرستان در مناطق (جوی آباد – وازیچه –آدریان –اسلام آباد و دستگرد ) و ب- بخش خارج از شهرستان درمناطق محروم شهرستان های فریدونشهر- فریدن و چادگان می باشد و بسیج دانشجویی هم در شهرستان کمیجان استان مرکزی اعزام شده است.

اهم فعالیت های گروههای جهادی شامل خدمات پزشکی در قالب تیم های بهداشتی درمانی ، برنامه های فرهنگی ،آموزشی ،آموزش مشاغل خانگی واقتصادمقاومتی وعمرانی فعالیت دارند.

- آیا مسئولین شهرستان هم با سپاه وبسیج دراین زمینه همکاری دارند؟

دراین خصوص امسال یک جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای هجرت واقتصاد مقاومتی در محل فرمانداری تشکیل گردید وادارات قول همکاری در این خصوص داده اند که منتظر ادامه همکاری ایشان هستیم.

-آیا در راستای اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی هم به بسیجیان اعطاء میشود؟

در برنامه امسال مبلغ حدود یک ونیم میلیارد تومان به تعدادحدود90طرح اقتصاد مقاومتی وقطب تولید شهرستان که طرح تولید حوله بافی می باشد اختصاص یافته که ان شاءا... در صورت جذب، امکان درخواست تسهیلاتی بیشتر از استان نیز میسر خواهد شد.

-شما درزمینه کارآفرینی چه اقداماتی انجام داده اید؟

درزمینه کار آفرینی در سال جاری تعداد 16 دوره آموزشی طرحهای اقتصاد مقاومتی برگزار و به علاقمندان به فعالیت در طرح های اقتصادمقاومتی اعطای تسهیلات اقتصادمقاومتی ودر زمینه طرح مشاغل خانگی و خود اشتغالی، تسهیلات خوداشتغالی در مجموعه بسیج در نظر گرفته شده که پیش بینی اشتغال حدود 300نفر را داریم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها