معاون استاندار سمنان خبر داد:

جايگاه خوب استان سمنان در رفع موانع واحد هاي توليدي در كشور

معاون استاندار سمنان در سفر به شاهرود و دیدار با امام جمعه گفت: استان سمنان در رفع موانع واحدهاي توليدي در كشور در جایگاه خوبی قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۴۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد همتيان در نشستي با امام جمعه شاهرود که در دفتر وی و با حضور فرماندار شهرستان شاهرود برگزار شد  با بيان اينكه دولت بيشترين تلاش خود را در حوزه هاي اقتصادي صرف مي كند افزود: در استان سمنان نيز تاكنون موفقيت هاي بسياري در رفع موانع توليد و سرمايه گذاري به دست آمده است.

وي ضمن تقدير و تشكر از اقدام فرماندار شاهرود در رابطه با راه اندازي دوباره كارخانه كنسانتره شاهرود آنرا اقدامي بي نظير و نتيجه تلاشهاي معاون استاندار و فرماندار شاهرود خواند و تصريح كرد: هم اكنون اين اميد در دل توليد كنندگان به وجود آمده كه مي توان مشكلات بخش هاي مختلف را برطرف كرد

معاون استاندار سمنان با اشاره به تاكيد دولت در استفاده از توان بخش خصوصي يادآور کرد: در سال گذشته چندين سرمايه گذاري ازسوي بخش خصوصي در استان انجام و ۲۷ ميليارد ريال تفاهم نامه نيز با بخش خصوصي در حوزه هاي گردشگري، كشاورزي، صنعتي و زيربنايي به امضا رسيده است.

همتيان اضافه كرد: مذاكراتي با معاونت اقتصادي آستان قدس رضوي انجام شده و اميد است به بركت امام هشتم(ع) سرمايه گذاري هايي نو در استان انجام شود.

وي در ادامه از حضور سه روزه استاندار نجف در استان سمنان خبر داد و گفت: ۶۵ درصد صادرات استان در سال پيش به كشورهاي عربي بوده و حضور استاندار نجف نيز براي برقراري ارتباطات قوي تر در اين زمينه موثر است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار سمنان بيشترين صادرات سال هاي گذشته استان را مربوط به مواد معدني مانند گچ دانست و افزود: ممكن است اين محصولات حجم زيادي داشته باشند امابايد صادرات به سوي محصولاتي با ارزش تجاري بيشتر برود.

همتيان با اشاره به افزايش صادرات غير نفتي كشور به نسبت صادرات نفتي، اضافه كرد: براي نخستين بار سال گذشته تراز تجاري كشور مثبت شده و در توليد گندم نيز به خود كفايي رسيده ايم.

همچنين امام جمعه شاهرود در اين نشست ؛با بيان اينكه مقام معظم رهبري بيش از ۱۰ سال است كه شعارهاي اقتصادي را براي نام گذاري سال ها برمي گزينند، يادآور شد: اين كار به اين معني است كه اقتصاد پاشنه آشيل كشور است و دشمنان نيز در اين سال ها از اين راه به كشور صدمه وارد مي كردند.

حجت الاسلام والمسلمين عباس اميني با اشاره به تلاش دولت و مجلس در خصوص اقتصاد مقاومتي، تصريح كرد: هم اكنون صاحب نظران به اين نتيجه دست يافتند كه براي كاهش آسيب ها هيچ اقدامي بهتر از اجراي اقتصادي مقاومتي مورد تأكيد مقام معظم رهبري نيست.

وي ضمن تقدير و تشكر از اقدامات فرماندار مردمي تلاشگر شاهرود دررابطه با اقتصادمقاومتي بر راه اندازي بنگاه هاي اقتصادي كوچك و زودبازده تاكيد كرد و گفت: توجه به اين واحد هاي توليدي كوچك هزينه كم تري در پي داشته و در مقابل مي تواند اشتغال بيشتري نسبت به بسياري از واحدهاي كلان توليدي و پرهزينه ايجاد كنند.

امام جمعه شاهرود همچنين داشتن پيوست فرهنگي را لازمه اجراي هر كاري دانست و افزود: در حوزه اقتصاد نيز بايد به پيوست هاي فرهنگي توجه كرد و يكي از بركات انقلاب اسلامي اين بود كه امام راحل(ره) تمامي بخش هاي نظام را فرهنگي كرد.

وي با تأكيد بر اين نكته كه بايد به ساخت مصلي نماز جمعه نيز به چشم سرمايه گذاري و نه هزينه نگاه كرد افزود: مصلي ها نه تنها مكاني براي اقامه نماز، بلكه براي انجام بسياري از كارهاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي، آموزشي و تربيتي نيز مناسب هستند.

امام جمعه شاهرود همچنين بر لزوم رفع مشكلات اقتصادي روستاييان تأكيد كرد و گفت: مي توان با كم ترين سرمايه گذاري در روستاها مردم را براي ماندن در روستاها و حتي مهاجرت معكوس از شهرها تشويق كرد چرا كه نبود شغل مهم ترين عامل مهاجرت آنان است

محمدرضا هاشمي معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود هم در اين نشست، توجه دولت تدبير و اميد به وضعيت معيشت مردم و اقتصاد كشور را مثال زدني خواند.

وي افزود: دولت در كنار كارهاي اساسي در زمينه برقراري روابط خوب خارجي ، حل مشكل پرونده هسته اي و اجراي طرح تحول سلامت ، به راه اندازي دوباره واحدهاي توليد داراي مشكل نيز توجه اساسي كرد.

هاشمي به مشكلات واحدهاي توليدي شهرستان شاهرود هم اشاره كرد و گفت: كارخانه كنستانتره شاهرود كه از چهار سال پيش تا كنون تعطيل شده بود، به همت مسوولان شهرستان و حمايت هاي استاندار سمنان دوباره راه اندازي شد.

وي گفت: با راه اندازي دوباره اين كارخانه از وارد شدن خسارت هاي فراوان به باغداران شاهرود وساير شهرستان هاي استان جلو گيري شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار