بزرگترین چاپخانه غرب کشور در تب مدیران غیربومی می‌سوزد

متاسفانه چهارمین قطب صنعت کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم آشنایی مدیران غیربومی به ظرفیت‌های موجود در این استان نتوانسته آنگونه که شایسته است در اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی نقش سازنده‌ای داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۲۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشوردر آبان‌ماه سال 92 در شهرک صنعتی خیرآباد اراک مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

چاپخانه‌ای که قرار بود علاوه بر تامین نیازهای داخل استان به تمام درخواست‌های چاپی استان‌های غرب کشور تا خوزستان پاسخ دهد.

در ابتدای کار این چاپخانه، زمزمه‌ها از مرتفع شدن نیاز استان حکایت داشت چراکه تا پیش از آن نبود تجهیزات چاپخانه‌ای مشکلات بسیاری را برای اهالی فرهنگ و هنر این استان به وجود آورده بود.

مجتمع چاپ "هم کیشان" با رویکردی نو و نگاهی تازه و متفاوت با هدف خدمت به مردم، ارتقای صنعت چاپ و نشر در استان مرکزی، ایجاد اشتغال و اجرای تفکرات و طرح‌های فرهنگی در شهرک صنعتی خیرآباد اراک، با ریشه‌ای به عمق سی سال تجربه و صرف وقت، بزرگترین و مجهزترین مرکز چاپ افست، لیبل و جعبه‌سازی در غرب کشور، که تمام امور پیش و پس از چاپ را نیز ارائه می‌دهد.

اما در این میان گویا، مسئولین برخلاف وعده‌هایشان آنگونه که بایسته و شایسته است از ظرفیت این مجتمع استقبال نکردند و مسیر گذشته را سپری می‌کنند؛ مسئولین که یکی از مشکلات خود را در حوزه چاپ نبود ظرفیت‌های استانی مطرح می‌کردند با برآورد شدن این بهانه بازهم رویه گذشته را در پیش گرفتند.

مهدی کیشانی، مدیر مجتمع چاپ "هم‌کیشان" یادآور شد: ما دغدغه رزق خود را نداریم چراکه مطمئن هستیم خداوند همانگونه که وعده کرده کوچکترین حرکتی در راستای کسب رزق حلال بی‌نتیجه نخواهد ماند.

وی افزود: متاسفانه برای کسب آگاهی فرهنگ‌سازی نه از سوی خانواده‌ها و نه در سطح جامعه صورت نگرفته است، درحالی که برای پیشرفت نیازمند کسب آگاهی هستیم.

مدیر مجتمع چاپ "هم‌کیشان" تصریح کرد: وظیفه هر یک از ما این است که از هر ابزاری که در دست داریم برای تقویت وحدت استفاده کنیم؛ در این راستا نیز من به عنوان یک سرباز کوچک ابزاری را در استان مرکزی به وجود آورده آن هم در حوزه انتشار و نشر که می‌تواند خدمت کننده به جامعه باشد.

کیشانی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در این حوزه گفت: متاسفانه این مجتمع بزرگ چاپ در استان باوجود امکانات درخور توجه هنوز از سوی مسئولین استان مورد استقبال قرار نگرفته چراکه در این مدت فعالیت دریغ از اینکه یک سفارش کاری از استان داشته باشیم.

وی افزود: اینکه بحث وحدت را مطرح می‌کنم برای این است که باید در وهله اول ببینیم مدیران این استان کجایند؟ چرا در بحث مدیریتی باید از افراد غیربومی که برای مردم استان دلسوز نیستند به کار گیری کنیم؟

مدیر مجتمع چاپ "هم‌کیشان" با اشاره به اینکه این مجتمع گام بزرگی را می‌تواند در بحث اشتغالزایی بردارد؛ گفت: در استان قم دست کم 500 چاپخانه فعالیت می کند که اگر هر کدام برای تنها ده نفر فرصت شغلی در این استان فراهم کرده باشند تعداد 5 هزار جوان جویای کار وارد بازار کار خواهد شد که به تبع آن نیز زندگی تشکیل خواهند داد.

کیشانی با اشاره به عدم حمایت مسئولین استان از این چاپخانه گفت: فقیرترین صنعت چاپ کشور در استان مرکزی وجود دارد، متاسفانه در سطح استان صنعت چاپ بیش از 70 تا 80 نفر اشتغال نتوانسته‌اند ایجاد کند؛ چراکه وقتی از ظرفیت استان در این حوزه استفاده نشود خوب به تبع مشخص است که حاصلی جز این هم ندارد که افراد کمتری در چاپخانه‌های استان فعال باشند.

مسئولین غیربومی؛ دغدغه رفع مشکلات استان را ندارند

وی افزود: یکی از راهکارهای رفع مشکل ازداوج در جوان ایجاد وحدت و اعتماد میان افراد جامعه است؛ بی‌مهری که امروز نسبت به صنایع استان روا داشته می‌شود درباره جوانان هم صدق می‌کند، متاسفانه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز عدم دلسوزی مسئولین است.

مدیر مجتمع چاپ "هم‌کیشان" تاکید کرد: عدم به کارگیری مسئولین غیربومی هیچ به نفع استان نیست چراکه هدف آنان رشد و تسریع روند مشکلات استان نیست بلکه تنها ببه دنبال این هستند که تا زمانی مسئول هستند همه چیز آرام باشد؛ مردم استان مرکزی نیز اهل اعتراض نیستند و به دنبال حقوق خود هم نیستند.

کیشانی یادآور شد: برای رفع مشکلات استان قدم برداشتم و سرمایه‌گذاری لازم را هم انجام دادیم، نزدیک به 50 فرصت اشتغال برای جوانان استان مرکزی در این مجتمع بزرگ چاپخانه‌ای فراهم شد؛ برای اینکه یکی از دغدغه‌ها جوانان و رفع آسیب‌های اجتماعی بود قانونی را هم برای مجموعه خود تعریف کردم اینکه هزینه ازدواج هر جوانی را که در این مجموعه باشد از صفر تا صد مراسم و جشن ازدواج را متقبل شوم.

وی افزود: من به اندازه توان خود برای رفع مشکل ازدواج و اشتغال جوانان گام برداشته‌ام اگر مسئولین نیز هر کدام به میزان بضاعت و توان خود در این راستا گام بردارند مطمئن باشید مشکلات به خودی خود رفع خواهد شد.

مدیر مجتمع چاپ "هم‌کیشان" درباره اندیشه و طرح‌های فرهنگی پیش‌روی مجتمع گفت: اولین قدم در دستیابی به اهداف فرهنگی ترسیم زیرساخت و ایجاد بسترهای فرهنگی است؛ ما نیز تأسیس چاپخانه را زیرساختی در ارائه تفکراتمان قرار داده‌ایم تا برای تولیدات ذهنی‌مان با مشکلات و درهای بسته مواجه نشویم.

کیشانی با تاکید بر اینکه نزدیک به سه سال از عمر مجموعه در استان مرکزی می‌گذرد، ایده‌های ذهنی مان را به مرحله اجرا درآورده‌ایم از جمله تولید کتاب در استان مرکزی که برای این ایده خود اقداماتی را نیز انجام دادیم نظیر کتب "صد قاسم در یک کتاب"، "چرا اعدام می شوم؟"، "صد مولف در یک کتاب"، "ما سیزده ساله ها ناشریم"، "صد خاطره از دختران و پسران"، "مادر از زبان صد نفر"، "بیست سردار" و عناوین دیگری که در دست چاپ هستند.

وی افزود: کتاب «صد قاسم در یک کتاب» اولین کتاب آماده چاپ است، ایده این طرح با ورود فردی به نام قاسم در مجموعه ما شکل گرفته و نمودار تاثیر خودباوری و اعتماد به نفس در افرادی با موقعیت ویژه را به مخاطب ارائه می‌دهد.

مدیر مجتمع چاپ "هم‌کیشان" با اشاره به اینکه در بحث نوشت‌افزار متاسفانه هنوز طرح‌های غربی در مقایسه با طرح‌های ایرانی اسلامی از استقبال بیشتری برخوردار است، گفت: متاسفانه در این مسیر نیز راه را اشتباه رفته‌ایم برا اینکه کودک و دانش‌آموز ما بتواند با طرح‌های ایرانی اسلامی ارتباط برقرار کند درصدد شدیم تا با مشارکت استانداری مسابقه فرهنگی را با نگاهی نو اجرایی سازیم؛ مسابقه طراحی و نقاشی جلد دفترهای مدارس دانش‌آموزان به نام «نقش فردا» اینکه دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی آنچه را از متون درسی خود فرا گرفته‌اند ترسیم کنند و با نام خودشان بر روی نوشت افزارهای مدارس طراحی شود.

کیشانی تصریح کرد: از سه طرحی که بناست در حوزه فرهنگ در استان اجرایی شود دو طرح از سوی این مجتمع ارائه شده که طراحی جلد دفاتر و برگزاری اولین کنگره مشاهیر است.

وی افزود: نوع نگاه به مسأله فرهنگ و دغدغه ما درباره این موضوع، تفکرمان را در مسیر اخذ مجوز هفته نامه‌ای قرار داده تا برای بیان دغدغه‌ها، نگاه‌ها و رویکردهای نوین به مسأله فرهنگ همراهمان باشد.

مدیر مجتمع چاپ "هم‌کیشان" با اشاره به اینکه اهداف را از همان برای خود ترسیم کرده بودیم، گفت: در چشم اندازی که از ابتدای ورودمان به شهر اراک برای خود متصور بوده‌ایم؛ طرح تأسیس یک بنیاد بین‌المللی علمی، فرهنگی و پژوهشی است؛ این بنیاد خاستگاه جوانان مستعدی خواهد شد که در عرصه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی حضوری فعال و در تعاملی که با تفکرات جهانی خواهند داشت.

کیشانی افزود: خود تولید کننده افکاری بدیع و نو خواهد بود، امیدوارم در مسیر ارائه پروژه‌ها و طرح‌های فرهنگی، به نتایج مثبت و هدفمندی دست یابیم.

وی در پایان از تمامی نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه و مسئولين خواست تا مجموعه "هم کیشان" را یاری کنند تا بتوانیم تاثیری بر فرهنگ غنی کشور عزیزمان بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات