خبرگزاری بسیج: هیچوقت به اندازه آن سال دوست نداشت زنده بماند؛ اما زنده ماندن را نه به خاطر زندگی کردن برای خودش، بلکه برای تمام کردن یک کار نیمه تمام می خواست.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۲۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ فرامرز اقبال صفت در کودکی و در 7 سالگی از نعمت پدر محروم شد و با فقر و نداری و سختی دست و پنجه نرم کرد؛ او می گوید: افتخار می کنم با آلاسکا فروشی و   و کار و تلاش به این جایگاه رسیدم. چون از کودکی سختی کشیدم و رنج یتیمی را درک می کنم، علاقه خاصی به کمک کردن به ایتام دارم.

 فرامرز بعد از سال ها تلاش و زحمت و کارگری حالا برای خودش کیا و بیایی دارد و 80 نفر در کارخانه او امرار معاش می کنند؛ اما خوشی گویا نمی خواست به او روی خوش نشان دهد، او در آستانه 50 سالگی به بیماری طپش قلب مبتلا شد، بیماری او روز به روز پیشرفت می کرد و پزشک معالج او هشدار داد که وقت زیادی ندارد؛ در همین اثنی یکی از دوستانش به او پیشنهاد داد این چند صباح باقی مانده عمرت را یک کار ماندگار انجام بده، مدرسه ای بساز و باقیات صالحاتی برای خودت به یادگار بگذار.

فرامرز شروع به ساخت مدرسه ای در دماوند کرد؛ گویا تحولی بزرگ در زندگی اش رخ داده بود، به تنها چیزی که فکر نمی کرد ناراحتی قلبی اش بود و فقط از خدا می خواست به او طول عمر بدهد که در مراسم افتتاح مدرسه زنده باشد و خودش مدرسه را افتتاح کند. خانواده به او اصرار می کردند که کارهای درمان خودش را رها نکند و پیگیر کارهای بیمارستان و عمل جراحی باشد، اما اقبال صفت فقط به تکمیل مدرسه فکر می کرد.

او می گوید: در روزهایی که به شدت تپش قلب داشتم گفتم: خدایا ما را نبری! ما حالا حالاها کار داریم؛ نه برای خودمان، بلکه برای بندگان خودت. آ خدا حالا که ما را وارد این وادی کردی نکنه وسط راه رهایمان کنی...

در ابتدا قصد داشتم نام این مدرسه را به نام پدرم بگذارم اما به دلیل اینکه کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه در روز تولد حضرت ابوالفضل(ع) بر زمین زده شد و من هم ارادت خاصی به ایشان دارم نام مدرسه را به نام علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) متبرک کردم.

 

 

 

روز افتتاح مدرسه آنقدر خوشحال بودم که حد و حساب ندارد. با خدا عهد کردم و از او خواستم به من فرصت عمر بدهد تا وقتی زنده هستم هر سال یک مدرسه بسازم.

 بعد از اینکه مدرسه به بهره برداری رسید، یاد بیماری قلبی ام افتادم و برای ادامه درمان به بیمارستان رفتم. نوار قلبی گرفتم، آزمایش و اسکن و همه مراحل تشخیصی را پشت سر گذاشتم؛ اما پزشک معالجم با کمال تعجب گفت: قلب شما هیچ مشکلی ندارد و مثل ساعت کار می کند.

 حالا به شکرانه این نعمتی که خداوند به من عطا کرده تصمیم گرفته ام به یاری خدا ساخت دومین مدرسه را آغاز کنم

اقبال صفت با اشاره به اینکه شیرآلات ساختمانی تولید می کند، می گوید: خیرین و کسانی که تصمیم به ساخت مدرسه دارند برای تامین شیرالات واحد های آموزشی خیرساز می توانند به این واحد تولیدی مراجعه کرده و لوازم مورد نیاز را به رایگان تهیه کنند همچنین مدارسی که شیرالات آنها فرسوده شده می توانند با دفتر مدیریت این شرکت تماس حاصل نمایند.

خانم جعفری مدیر مدرسه پسرانه حافظ، واقع در عباس آباد شهرری تلاش های زیادی برای بازسازی و تجهیز این مدرسه کرده است که با پیگیری های وی، حاج فرامرز اقبال صفت شیرآلات این دبستان را تامین کرده و علی اصغر خانلری یکی از نیک اندیشان منطقه نیز به رایگان اقدام به تعویض شیرآلات فرسوده این مدرسه کرده است.  

 

ارسال نظرات