مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه روح‌الله از حمایت طرح‌های نوآورانه نخبگان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف بهره‌گیری هرچه افزونتر از توانمندی‌های نخبگان در جهت تقویت بنیه علمی و دفاعی کشور است.
کد خبر: ۸۷۴۴۰۸۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

سرهنگ پاسدار عرب مسئول پژوهش و اختراعات سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی مسئولین علمی پژوهشی رده‌های مقاومت بسیج استان مرکزی گفت: این کارگاه آموزشی تخصصی فردا در استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین کارگاه آموزشی تخصصی یک روزه با هدف تبیین و تشریح ماموریت‌های علمی پژوهشی در بسیج و با حضور 80 نفر از مسئولین علمی پژوهشی رده‌های مقاومت بسیج استان مرکزی برگزار می‌شود.

 مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه روح‌الله تصریح کرد: این کارگاه با محوریت تبیین و شرح وظایف سازمان بسیج علمی پژوهشی و دیگری معرفی تفکرهای علمی پژوهشی در بسیج با حضور 3 تن از اساتید مطرح استانی برگزار می‌شود که یکی از این اساتید معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک(دکتر فضعلی) است.

سرهنگ پاسدار عرب با اشاره به جایگاه پژوهش در کشور گفت: با توجه به سفارشات اسلام به بحث علم و همچنین تاکیدات مقام‌معظم رهبری به بحث دانش‌اندوزی و علم‌آموزی، ماموریتی که به سپاه و بسیج داده شده در راستای تحقق منویات مقام‌معظم رهبری در حوزه علم، پژوهش و جهاد علمی است.

وی افزود: در شرایط امروزی جامعه مسئله علم و پژوهش و جهاد علمی بیش از گذشته مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و تاکیدات معظم له بر نقش آفرینی نخبگان و نوآوران در این عرصه، رسالت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در حرکت علمی کشور را چند برابر کرده است.

سرهنگ پاسدار عرب ادامه داد: راهکاری رسیدن به این اهداف و منویات مقام‌معظم رهبری اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی است که بتوانیم در راستای رشد و سطح علمی استان و کشور آن هم با بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه بسیج گام برداریم.

 مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه روح‌الله تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که در راستای تحقق برنامه‌های خود در دست اجرا داریم حمایت طرح‌ها و اختراعات نخبگان اعم از بسیجی و غیربسیجی، که در این راستای نیز طرح‌های اثربخش را تقویت و حمایت خواهیم ساخت تا در هر عرصه‌ای مشکلاتی را از استان یا کشور رفع سازیم.

سرهنگ پاسدار عرب یادآور شد: مشکلات در حال حاضر تجاری‌سازی برخی از این اختراعات است؛ زمانی در بحش تجاری‌سازی می‌توان گفت مشکلی وجود ندارد که طرح نیازمحور باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از حمایت طرح‌های نوآورانه مخترعین و محققین بسیجی و غیر بسیجی شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای بسیجیان در عرصه دانش و فناوری و بهره‌گیری هرچه افزونتر از این توانمندی‌ها در جهت تقویت بنیه علمی و دفاعی کشور از طریق شناسایی، جذب، حفظ و انسجام، هدایت و حمایت از طرح نوآوران، مبتکرین، مخترعین و ترويج روحیه خودباوری و ترغیب جوانان به جهاد علمی و تحقق جنبش نرم‌افزاری و تولید علم در کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات