خبرهای داغ:
با حضور امام جمعه قزوین:

سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان قزوین آغاز شد

حجت الاسلام عابدینی در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی حوزه علمیه خواهران به تشریح شاخصه های طلبگی و تاثیرات آن بر انسان پرداخت.
کد خبر: ۸۷۴۴۰۴۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران که در مدرسه علمیه کوثر برگزار شد، به تشریح شاخص‌های طلبگی پرداخت و اظهار کرد: عالمِ طلبگی تنها علم یادگیری نیست و در این مسیر مسائل مهم دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه طلبه‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حدیث مشهور امام صادق(ع) آمده: هر کس برای خدا آموزش ببیند و یاد بگیرد، برای رضای خدا عمل کند و آن چه را که فراگرفته برای رضای خدا تعلیم دهد، در باطنِ عالَم و ملکوتِ آفرینش به عنوان انسانی بزرگ شناخته می‌شود و این مهم یکی از شاخصه‌هایی است که طلبه‌ها باید از آن برخوردار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به شاخصه دوم یک طلبه اشاره و خاطرنشان کرد: «ارتباط با خدا» شاخصه دیگری است که باید به صورت جدی مورد توجه طلبه‌ها قرار گیرد.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: طلبه‌ها برای این که در حوزه باشند باید تنها به خدا متوسل شوند و اگر در این مسیر با خدا مرتبط نباشند دچار انحراف می‌شوند.

وی اضافه کرد: ممکن است کسی سال‌ها منبر برود و کلاس درس و تعلیم داشته باشد اما به خاطر مرتبط نبودن با خدا و عدم توجه به قرب الهی، اثرگذار نشود و این مهم نشان می‌دهد انسانی که در حوزه‌های علمیه با خدا مرتبط نشود، در حقیقت با سرنوشت خود و دیگران بازی می‌کند.

حجت الاسلام عابدینی افزود: اگر کسی 40 شبانه روز خودش را برای خدا خالص کند، چشمه‌های معرفت، فهم، علم و دانش از درونش به جوشش در می‌آید و به زبانش جاری می‌شود و این یکی دیگر از برکات مرتبط بودن با خداوند است.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین گفت: علم به دو نوع تحصیلی و جوششی تقسیم می‌شود؛ علم تحصیلی انسان را دچار خستگی می‌کند اما اگر به مرحله علم جوششی برسیم، می‌توانیم اثر مطلوبی در جامعه داشته باشیم.

وی در پایان «بی‌اعتنایی به دنیا» را شاخصه دیگر طلبه‌ها معرفی و یادآور شد: یکی از مسائل موفقیت در مسیر طلبگی همین بی‌اعتنایی به دنیا است زیرا دنیا طلبی کارهای ما را بی‌نتیجه می‌گذارد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها