خبرهای داغ:
به منظور ارائه راهکار علیه تلاش‌های رسانه‌ای آل سعود
کتاب «حاجی احرام دگر بند» به همت اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه به منظور ارائه راهکار در زمینه تلاش‌های رسانه‌ای آل سعود علیه ایران در زمینه حضور پیدا نکردن حجاج ایرانی در حج امسال به چاپ رسید.
کد خبر: ۸۷۴۴۰۴۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کتاب «حاجی احرام دگر بند» منتشر شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  کتاب «حاجی احرام دگر بند» از سه فصل اصلی تشکیل شده که سیاست‌ها، اهداف، راهبردها و محورهای موضوعی، ببین یار کجاست و زیرنویس‌­های تلویزیونی در خصوص حج 1395 از جمله فصول این کتاب است.

بخش اول شامل مباحثی در زمینه سیاست‌های رسانه­‌ای حج، اهداف و راهبردها، محورهای برنامه‌سازی و تنویر افکار عمومی نسبت به موضوع حج است.

در بخش دوم با عنوان ببین یار کجا است مباحثی با عناوین زیارت،‌ قرآن، دعا و مناجات، نماز و روزه، اخلاقیات و حج عارفان تبیین شده است.

در مقدمه این کتاب نگاه جمهوری اسلامی به حج مطرح شده که همواره به وحدت‌آفرینی و پرهیز از تفرقه و فرقه‌گرایی توجه داشته که حضور حاجیان در نماز جماعت و تلاوت قرآن در حج این امر را نشان می‌دهد.

آل سعود در واقع به حج نگاه ابزاری داشته و برای اختلاف نظرهای خود با کشورها از آن استفاده می‌کند بر همین اساس پاسخ اختلاف با کشورهای مختلف را با حج می‌دهد، با توجه به حوادث سال گذشته شاهد ناامنی در حضور حجاج در مکه بودیم که نشان دهنده سوء مدیریت آل سعود در اداره حج است.

این در حالی است که عربستانی‌ها علاوه بر اینکه حاضر به تأمین امنیت و عزت حجاج نیستند، از سویی دیگر جمهوری اسلامی را مانعی برای حضور حجاج می‌دانند، که این کتاب در نظر دارد راهبردهای مقابله با تلاش رسانه‌ای آل سعود را ارائه می‌دهد.

باید در نظر داشت از نظر اسلام حج عملی عبادی و دینی است و هیچگاه تعطیل نمی‌شود، مگر آنکه صد عن سبیل الله وجود داشته باشد.

کتاب حاجی احرام دگر بند به همت اداره‌کل پژوهش‌های سالامی رسانه منتشر شده است.
ارسال نظرات