خبرهای داغ:
با وجود اینکه این‌ روزها گرما به اکثر نقاط خوزستان بازگشته است، اما انتظار می‌رود از امروز دمای هوا کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۴۳۹۱۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

به گزارش بسیج از خوزستان، در روزهای گذشته دمای هوا پس از چند روز خنک شدن به گرمی رفت، با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از امروز انتظار می‌رود کاهش دوباره آن تا 2 درجه سانتی‌گراد صورت بگیرد.

با وجود اینکه شهرهای جنوبی استان از نظر شرجی و گرما نسبت به نیمه شمالی استان وضعیت متفاوت‌تری دارند، نمی‌توان انتظار داشت که به زودی از این شدت کاسته شود و احتمال می‌رود به مانند گذشته تا پاییز در سطح این مناطق گرما ادامه داشته باشد.

با این حال در نیمه شمالی استان و به ویژه بخش‌های شرقی آن وضعیت این‌روزها به گونه دیگری است، در شهرستان‌های ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی و اندیکا با وجود گرم بودن تابش آفتاب در نیمه‌های ظهر، در ساعات ابتدایی صبح و پایانی روز وضعیت هوا بسیار مطلوب و رضایت‌بخش شده است.

با وجود اینکه در این مناطق هنوز هم میزان دمای هوا در طول روز طاقت‌فرسا است، ولی می‌توان خنک شدن این میزان را در ساعات شب و صبح یک حرکت برای کاهش دمای روز دانست.

خنک شدن هوا و نزدیک شدن به فصل آغاز بارش‌ها در این مناطق فعالیت دوباره کشت دیم در سطح مزارع این نواحی را رقم خواهد زد و حال باید دید امسال این روند به چه شکلی خواهد شد و کشاورزان در چه زمانی شرایط مناسب را برای انجام کارهای خود مساعد خواهند دید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها