خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آثار پیروی عملی از اهل بیت(ع) باید در جمهوری اسلامی بیشتر مشاهده شود و مردم کشورهای مختلف با حضور در ایران به عنوان کشور پیرو اسلام ناب محمدی(ص) باید عدالت امام علی(ع) را در این کشور مشاهده کنند.
کد خبر: ۸۷۴۳۸۷۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
آثار پیروی عملی از اهل بیت(ع) باید مشاهده شود/ بسیج در الگوبرداری از اهل بیت(ع) عملکرد مطلوبی داشته است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ابراهیم امینی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر که در دفتر این استاد برجسته حوزه انجام شد، اظهار کرد: حدیث غدیر یکی از احادیث معتبر جهان اسلام است که اهل سنت و شیعه با وجود اختلاف نسبت به متن آن، به حقیقت و اصل آن تاکید بسیاری داشته‌اند و در این حدیث موضوع اثبات امامت حضرت علی(ع) و پیروی از این شجره طیبه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه عالمان دینی بسیاری به حدیث غدیر پرداخته‌اند، اضافه کرد: تمسک به امامت در حدیث غدیر مورد توجه قرار گرفته است که عالمان دینی باید نسبت به تشریح این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) و قرآن کریم به عنوان دو مرجع علمی و دینی تا روز قیامت از یکدیگر جدا نمی‌شوند به همین علت اهل سنت و شیعه باید با عمل به دستورات قرآن کریم و اهل بیت(ع) نسبت به این دو مورد تمسک داشته باشند.

وی با بیان اینکه شیعیان نباید از عمل به دستورات ائمه اطهار(ع) و قرآن غافل شوند، تصریح کرد: برگزاری جشن‌ها و مجالس اهل بیت(ع) اقدام شایسته‌ای است، اما پیروی از گفتار و کردار ائمه اطهار(ع) به عنوان یک مرجع عملی باید مورد توجه قرار گیرد.

امینی یادآور شد: آثار پیروی عملی از اهل بیت(ع) باید در جمهوری اسلامی بیشتر مشاهده شود و مردم کشورهای مختلف با حضور در ایران به عنوان کشور پیرو اسلام ناب محمدی(ص) عدالت امام علی(ع) را در این کشور مشاهده کنند.

وی گسترش عدالت دینی در جامعه را از آرمان‌های امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: دادگاه‌ها، دانشگاه‌ها، بازارها و مراکز مختلف جامعه اسلامی باید با الگوبرداری از امام علی(ع) سیره این شخصیت بزرگ دینی را در جامعه اسلامی ترویج دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بسیج تاکنون در راستای الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) عملکرد مطلوبی داشته است که امیدواریم این عملکرد به صورت گسترده‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وی ایجاد نظام اسلامی منطبق با آموزه‌های دینی حضرت محمد(ص) را از اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: با پیاده‌سازی اسلام ناب محمدی(ص) صدور انقلاب توسط مردم کشورهای مختلف انجام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها