خطیب نماز عید سعید قربان در ابرکوه گفت: حجی که در آن مسئله برائت از مشرکین مانند آمریکا، انگلیس و اسرائیل نیست، خشک و بی نتیجه است.
کد خبر: ۸۷۴۳۷۳۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی خطیب نماز عید سعید قربان در ابرکوه در خطبه اول این نماز ضمن تبریک این عید فرخنده، اظهار کرد: اسلام دین اخلاق مداری و حیا است، یک مکتب انسان سازی که آموزگار این مکتب در راستای پرورش شخصیت دینی و هویت انسانی تشکیل شده است.


امام جمعه ابرکوه افزود: غریزه حیا یک غریزه درونی است و اگر انسان در برابر خداوند که خالق بشریت است حیا داشته باشد و خود را دائما در محضر خالق یکتا بداند قطعا زندگی پاک و سالمی خواهد داشت.


وی افزود: وجه تمایز فرهنگ دینی و غربی در همین ویژگی مهم است، فرهنگ غربی بر بی حیایی و بی اعتباری قرار داده شده اما فرهنگ اسلام بر تقوا در برابر خالق تاکید می کند؛ همانطور که امام راحل(ره) فرمود: عالم محضر خداست و در محضر خدا معصیت نکنید.


خطیب نماز عید قربان در ابرکوه ضمن اشاره به واقعه قربانی کردن حضرت ابراهیم(ع) بیان کرد: امروز که عید قربان است باید هواهای نفسانی و هوس بازی خود را قربانی الطاف رحمانی کنیم تا به مدارج بالای روحی صعود کنیم.


حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم این نماز گفت: امروز در سرزمین منا، در حالی حجاج رمی جمرات می کنند که حجاج ایرانی و شیعه از برخی کشورها حضور ندارند، این دولت حاجی کش سعودی خیال می کند بابرگزاری حجی که در آن مسئله برائت از مشرکین مانند آمریکا، انگلیس و اسرائیل نیست می تواند نتیجه بگیرد در حالی که چنین حجی خشک و بی نتیجه است.


حسینی ادامه داد: شجره ملعونه آل سعود اجازه نمی دهد کمیته حقیقت یاب فاجعه منا تشکیل شود و با پرداخت مقداری وجه و رشوه دهان کشورهای اسلامی را هم بسته است.


وی تصریح کرد: سازمان های بین المللی نیز از رژیم سعودی حمایت کرده و وجدان های بشری امیدی به آنها ندارند، باید فکری برای حرمین شریفین کرد و آن را از چنگال هتاکان سعودی و دولت پوسیده آنها نجات داد؛ چرا که این فاجعه آفرینان منا، علاوه بر رفتار ظالمانه با حجاج، در سرزمین های یمن، عراق و سوریه به رفتارهای وحشیگر خود ادامه می دهند.


امام جمعه ابرکوه در پایان گفت: ملت های مسلمان که از دولت های خود ناامید شده اند باید از حق و دین خود دفاع کند و آل سعود را سرجای خود بنشانند.

ارسال نظرات