خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر استفاده بهتر از ظرفیت هنر و استعدادهای هنری استان گفت: ما در سطح کشور به سینمای پیشرفته، مدرن و متعالی نیاز داریم و برای این که بخواهیم در جهان حضوری جدی و قوی داشته باشیم باید از ابزار هنر بیشترین استفاده را ببریم.
کد خبر: ۸۷۴۳۷۰۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
نیازمند سینمای مدرن و متعالی در کشور هستیم/ مانعی برای اکران فیلم های روز سینما در قم نداریم
یه گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی عصر یکشنبه در آیین سی اُمین سالگرد افتتاح انجمن سینمای جوانان ایرانی دفتر قم و روز ملی سینما افزود: رسانه رسای فیلم هر کجا که حضور پیدا کرده، جهانیان را معطوف به ما کرده است، بنابراین با ابزار هنر بهتر می توانیم در عرصه جهانی حضور جدی به هم رسانیم. 

وی با اشاره به نوع نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به هنر گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران صاحب سینماهای فعال و پویا می باشد، این در حالی است که حتی بسیاری از کشورهای اروپایی، سینما ندارند و تنها از فراوردهای کمپانی کشورهایی مانند آمریکا استفاده می کنند.

وی بیان داشت: در کشورهای منطقه نیز خبری از فیلم و فیلم سازی نیست و حتی برخی از آنها فیلم ها را حرام و با آن مبارزه می کنند ولی در ایران سالانه 70 الی 80 فیلم تولید می شود و کمتر نیازمند فیلم های خارجی هستیم.

دانشی گفت: برخی از فیلم های ما توانسته اند از مرزهای جغرافیایی کشور عبور کند و در همین روزها، فیلم محمد رسول الله (ص) در کشورهای مختلف اکران می شود و پایه و اساس این موفقیت ها نیز همین مجموعه سینمای جوان و آموزش های غیردولتی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی محدودیت ها اجازه نداده آن گونه که باید در خدمت اهالی سینما باشیم، جشنواره های فیلم وعکس نباید تعطیل و جشنواره نماز و نیایش نیز باید به صورت پویا و باشکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: برخی هنرمندان برای کمک هزینه فیلم سازی گلایه هایی دارند ولی ما متاسفانه نتوانتسیم از هیچ فیلمی حمایت کنیم، در حالی که سناریوها و طرح های بسیار خوبی از هنرمندان می رسد و امید است در آینده بتوانیم در این زمینه راهکار مناسبی داشته باشیم.

دانشی با اشاره به پویایی سینما در قم نیز بیان داشت: سینما در برخی شهرها در حال تعطیل شدن بود و صاحبان سالن های سینما در حال تغییر کاربری بودند ولی ما در سه سال اخیر رشد قابل توجهی داشتیم به گونه ای که در سال 92، 300 هزار تن در قم به سینما رفته بودند ولی تنها در عید نوروز گذشته 50 هزار تن از سینما استفاده کردند.

وی گفت: تعداد 910 صندلی در چهار سینمای استان قم وجود دارد، سال گذشته 51 فیلم در سینماهای استان قم اکران شد، مانعی برای اکران فیلم های روز سینمای ایران در قم نداریم و بسیاری از فیلم های سینمایی همزمان با تهران در قم نیز اکران می شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنوار نماز و نمایش به صورت باشکوه در قم برگزار می شود و امید است بتوانیم از چند اثر فاخر قم در این جشنواره حمایت های مالی داشته باشیم.

وی ادامه داد: انجمن سینمای قم استعدادهای زیادی دارد و در طول 30 سال فعالیت این انجمن صدها هنرجو از آن فارغ التحصیل و در کشور تاثیرگذار شدند و به عرصه های مختلف فیلم سازی، بازیگری، تولید مستند و غیره رسیدند، به گونه ای که عکاسان وفیلم سازان ما هر کجا حضور پیدا کردند، افتخارآفریدند.

رضا ابوذر رئیس انجمن سینمای جوانان استان قم نیز در این آیین گفت: امید است که بتوانیم در آینده کمبودهایی که در زمینه فیلم سازی و سایر رشته های هنری در استان قم وجود دارد را با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف کنیم. 

وی افزود: انجمن سینمایی قم با همه کمبودها و مشکلات پیش روی خود توانسته است افتخارهای زیادی را در جشنواره های مختلف کسب کند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در چند سال اخیر حمایت خوبی از سینما داشته است.

آیین سی اُمین سالگرد افتتاح انجمن سینمای جوانان ایرانی دفتر قم و روز ملی سینما با حضور استاندار قم و برخی هنرمندان در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

بیش از 500 هنرجو در انجمن سینمای جوان استان قم در حال فعالیت هستند.

در این آیین فیلم کوتاهی از مرحوم عباس کیارستمی کارگردان برجسته کشورمان اکران شد. 
ارسال نظرات