خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: آل سعود دارای مکتب شرارت وبی دینی است و از وهابیت توقع دیگری نمی توان داشت. امیدواریم ملت اسلامی بیدار شوند و این شجره ملعونه را از بیخ و بن بر کنند و مکه و مدینه آزاد شوند.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۶۶
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرنگار بسیج، آیت‌الله محسن حیدری در خطبه های نماز عید قربان که امروز (۲۲ شهریورماه) در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با تبریک عید قربان اظهار کرد: شریف ترین داستانی که باید گفته شود داستان قهرمانان توحید ابراهیم(ع) و اسماعیل (ع) است که همه چیز را در محضر خداوند قربانی کردند.

وی با بیان اینکه این قصه در آیات ۹۹ تا ۱۱۰ سوره صافات ترسیم شده است، گفت: ابراهیم(ع) دستور خداوند مبنی بر ذبح فرزندش را در خواب دید. به سوی منا روان شد و به جمرات رسید. شیطان شروع به وسوسه کرد و ابراهیم ۷ بار سنگ به سوی او پرتاب کرد و این تبدیل به سنتی برای حجاج شد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ابراهیم این موضوع را با اسماعیل در میان گذاشت و او آماده پذیرش فرمان الهی شد. ابراهیم شروع به بریدن گلوی اسماعیل کرد؛ در روایات آمده است که کارد به زبان آمد که خلیل (حضرت ابرهيم) میگوید ببر ولی جلیل(خداوند) می گوید نبر. حضرت جبرییل ظاهر شد و گفت تو در امتحان الهی پذیرفته شدی.

آیت الله حیدری افزود: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که مقصود این آیه از ذبح عظیم حسین(ع) است.

وی ضمن تسلیت سالگرد فاجعه منا گفت: در سال گذشته بر اثر بی تدبیری آل سعود ۸۰۰۰ حاجی با لبان تشنه به شهادت رسیدند. درباره فاجعه منا مقام معظم رهبری به تفصیل فرمایشات خود را فرمودند. امیدواریم ملت اسلامی بیدار شوند و این شجره ملعونه را از بیخ و بن بر کنند و مکه و مدینه آزاد شوند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: آل سعود دارای مکتب شرارات وبی دینی است و از وهابیت توقع دیگری نمی توان داشت.

وی در رابطه با قراردادFATFگفت: درباره این قرارداد مخالف و موافق وجود دارد. معیاری که در این زمینه می شود ارائه داد موضوع استقلال همه جانبه ملت ایران است. بر اساس آیه نفی سبیل هرگونه سلطه نفی می شود. اگر این معاهده کوچکترین خدشه ای به استقلال ملت ایران وارد کند هیچ ارزشی ندارد. اگر این موضوع توسط ولی امر مسلمین تایید شود هیچ اشکالی ندارد. ملاک این معاهده استقلال است.

آیت الله حیدری بیان کرد: ایده انتقال آب کارون از زمان شاه شروع شد استان خوزستان به این شکل اگر پیش رود مدیرانی که به خاطر چند روز صبر می کنند در تاریخ بشریت محکوم می شوند.

وی با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خوزستان با آیت الله جزایری عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد که جلسات به صورت مستمر برگزارشود و از مسئولان برای راه حل کمک خواسته می شود. مشکلات بهداشتی در مناطق حاشیه نشین قابل قبول نیست و باید علاج شوند.

آیت الله حیدری انتقال آب کارون به دیگر استانها را فاجعه خواند و تصریح کرد: این موضوع از زمان شاه آغاز شد و در دوران سازندگی انجام شد. آب کارون را مثل گوشت قربانی به دیگر استانها می فرستند و خوزستان را به خاک سیاه می نشانند.

وی ادامه داد: باید با همدلی همه اقوام و مسئولان جلوی این فاجعه گرفته شود. خوزستان مستعد اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است اما بدون آب بی نتیجه است. مدیرانی که باید چند روزی برای تمدید حکمشان باید سکوت کنند در تاریخ بشریت محکوم می شوند. ارزش مردم خوزستان بیشتر از آن است که مدیران به دنبال حکم مسئولیت باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها