خبرهای داغ:
امام جمعه اندیمشک در خطبه های نماز عید قربان این شهرستان گفت: منطق قرآن و ولایت و امامت ایستادگی در برابر کفار و مشرکین است، اما برخی افراد کم ظرفیت ، جا زده و بریده اند.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۱۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

حجت السلام نعمت الله خدامی افزود: حذف بودجه نظامی و دفاعی کشور موجب خوشنودی دشمنان خواهد شد.

وی گفت: منطق ثقلین و عقلا ثبات قدم در روبرو شدن با توطئه های گوناگون دشمنان است، اما افراد بی اعتقاد به مبانی آسمانی ، مرتب به دشمنان امتیاز می دهند.

امام جمعه اندیمشک در ادامه گفت: منطق حق تمرکز بر وحدت جامعه اسلامی و عدم نزاع است، اما برخی سیاسیون برای تسلط بر فضای انتخابات و تولید فتنه ها و غبارهای اجتماعی سعی بر شلوغ کاری دارند.

وی با اشاره به آیه ” یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنافِقِینَ وَ اغْلُظْ عَلَیْهِمْ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ ” گفت: این آیه شریفه نشان دهنده جهاد با کفار و لزوم مبارزه با آنها است.

عید قربان را یکی از اعیاد بزرگ مسلمین خواند و گفت: در این روز خداوند به ابراهیم فرمان می دهد که فرزند خود را ذبح کند، موقعی که اسماعیل به قربانگاه می رسد ، جبرائیل قوچی را برای قربانی کردن می آورد.

وی در ادامه گفت: سنت قربانی کردن از این واقعه نشأت گرفته که حاجیان و سایر مسلمین در بلاد اسلامی انجام می دهند.


حجت الاسلام خدامی گفت: ابراهیم پس از این آزمایش های سنگین به مقام پیامبری رسید، و این عید پیروزی بر هوای نفس است.


وی افزود: هرگاه بر یکی از ابعاد نفس اماره پیروز شدید، عید بگیرید و خوشحال باشید که به مقام معنوی بالایی رسیده اید.


امام جمعه اندیمشک افزود: تربیت اسلامی و سبک زندگی که مطابق با شریعت که انسان ساز است را به فرزندان خود تعلیم دهیم.


وی گفت: راه استقامت در برابر نظام های نمرود صفت ، درک معارف قرآنی و ولایی است، مسئولین و همه دلسوزان در این زمینه تکالیف زیادی برعهده دارند.

گزارش از بیژن سلطانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها