55 اکیپ دامپزشکی در عید قربان به مردم خدمات رایگان می‌دهند

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از نظارت ویژه بهداشتی 55 اکیپ دامپزشکی استان بر ذبح دام‌های قربانی در استان در روز عید قربان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۳۲۵۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

محسن شانقی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به نزدیک شدن عید سعید قربان گفت: در این ایام 55 اکیپ بر ذبح بهداشتی دام‌ها نظارت دارند تا از هرگونه بیماری قابل انتقال از دام به انسان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه این نظارت‌ها در روز عید قربان انجام می‌شود، عنوان کرد: خدمات این 55 اکیپ که به صورت ثابت و سیار رایگان است و کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی در این اکیپ‌ها حاضر هستند.

شانقی افزود: در نقاط مختلف استان محل‌هایی از سوی شهرداری برای عرضه دام زنده در نظر گرفته شده که کارشناسان دامپزشکی در این نقاط نیز حضور دارند و بهتر است مردم دام قربانی خود را فقط از این مراکز تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: به علاوه در روز عید قربان، تمامی شبکه‌های دامپزشکی و کشتارگاه‌های دام سطح استان به مردم خدمات رایگان خواهند داد.

شانقی ضمن درخواست از شهروندان برای عدم انجام ذبح در منازل و به صورت شخصی گفت: ذبح دام در معابر و خیابان‌ها را زمینه‌ساز آلودگی محیط زیست و بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و توصیه می‌شود که ذبح قربانی را در کشتارگاه انجام دهند یا از اکیپ‌های دامپزشکی کمک بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار