امام جمعه بوکان تصریح کرد: نگهداری و اداره بیت الحرمین باید به شورا گذاشته شود و مسلمانان به صورت مشترک آن را اداره کنند تا از روی دادن حوادث و فاجعه‌هایی مانند منا جلوگیری شود و مسلمانان با امنیت و آرامش به زیارت خانه خدا بروند.
کد خبر: ۸۷۴۳۱۱۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه بوکان نیز در خطبه‌های نمازجمعه با محکوم کردن فاجعه منا اظهار داشت: آل سعود لیاقت اداره کردن بیت الحرمین را ندارد و با روی دادن فاجعه منا در سال گذشته و شهید شدن زائران این بی کفایتی برای جهانیان ثابت شد.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده بیان کرد: نگهداری و اداره بیت الحرمین باید به شورا گذاشته شود و مسلمانان به صورت مشترک آن را اداره کنند تا از روی دادن حوادث و فاجعه‌هایی مانند منا جلوگیری شود و مسلمانان با امنیت و آرامش به زیارت خانه خدا بروند.

خلیفه زاده گفت: آل سعود به جای معذرت خواهی از مسلمانان و ملت ایران به بی‌کفایتی خود ادامه داد و امسال به مسلمانان ایرانی اجازه نداد که زائران ایرانی به خانه خدا مشرف شوند و ظلم و ستم خود بر مسلمانان و نیز بی کفایتی خود را دو چندان کرد.

وی افزود: آل سعود با حمایت از تروریسم و داعش و ساختن گروه‌های تکفیری فکر می‌کند می‌تواند بر مسلمانان غلبه کند و اسلام را از بین ببرد چون در صدد نشان دادن چهره زشتی از اسلام است، اما اینها فقط خیالات باطل می‌کنند چون مسلمانان هشیارتر از این هستند و می‌دانند که آل سعود چگونه از تروریسم حمایت می‌کند.

امام جمعه بوکان تصریح کرد: با توکل به خداوند بزرگ امروز می‌بینیم که گروه‌های تکفیری و تروریسم در حال از بین رفتن و نابودی هستند و مسلمانان در کشورهای مختلف آنها را شناسایی و با هشیاری کامل از بین می‌برند.

خلیفه زاده با اشاره به خدمات ارزنده کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: کمیته امداد امام (ره) جهل، فقر و ظلم را از بین می‌برد و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که همواره یار مردم مستمند و بی پناه است اما ما هم باید به این نهاد کمک کنیم و نیازمندان را فراموش نکنیم.

وی افزود: باید به دانش آموزان نیازمند کمک شود تا وسایل مدرسه را تهیه کند و خدای نکرده به خاطر نبود لوازم التحریر و یا مشکل مالی از تحصیل باز نمانند چون بچه‌ها و جونان سرمایه آینده کشور هستند و باید در تامین نیازها و بازار کار آنها تلاش شود.

ارسال نظرات