خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه خبر داد

تولید روزانه 540 تن زباله در مرکز آذربایجان غربی

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه از تولید روزانه 540 تن زباله در مرکز آذربایجان غربی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۳۱۰۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عزیز قال اظهار داشت: میزان تولید زباله در شهریور ماه بیش از سایر ماه‌های است است چرا که با تولید محصولات کشاورزی زباله‌‌ها نیز در اطراف شهر ارومیه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به میزان تولید زباله در ارومیه، تصریح کرد: به طور متوسط روزانه 540 تن زباله در مرکز استان آذربایجان غربی تولید می‌شود و در ماه‌هایی که شاهد تولید محصولات کشاورزی و دور ریز بخشی از این محصولات کشاورزی به دلیل نامطلوب بودن و غیرقابل استفاده بودن بخشی از قسمت‌های مختلف این محصولات هستیم، این میزان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه با بیان اینکه در این خصوص لازم است تا مردم وضعیت موجود را مدیریت کنند، ادامه داد: تفکیک از مبدا زباله‌ها موضوعی است که باید بیش از پیش در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

این مسؤول با اشاره به بازگشایی مدارس، اعلام کرد: با بازگشایی مدارس میزان تولید زباله در مدارس ارومیه نیز افزایش یافته و لازم است در این خصوص کار بیشتری برای جمع‌آوری زباله‌ها انجام شود.

قال با بیان اینکه در این خصوص نیازمند همکاری هر چه بیشتر آموزش و پرورش هستیم، ادامه داد: فرهنگسازی در زمینه کاهش تولید زباله و تفکیک زباله‌ها باید از سطح مدارس آغاز شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به در پیش بودن فصل بارش و احتمال آبگرفتگی معابر شهر ارومیه، اظهار داشت: در این خصوص چاه‌های جذبی شهر ارومیه مورد لایروبی قرار گرفته‌اند.

این مسؤول ادامه داد: علاوه بر این کانالهای آب‌رو شهری نیز مورد لایروبی قرار گرفته تا در صورت بارندگی شاهد آبگرفتگی معابر ارومیه نباشیم.

ارسال نظرات