کارشناس حقوقی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان:

عزم فعالان بخش حمل و نقل جاده اي در مبارزه با قاچاق كالا دراستان زنجان

فعالان بخش حمل ونقل جاده ای استان زنجان درمبارزه با قاچاق کالا اهتمام جدی دارند.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۹۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، ​کارشناس حقوقی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت:

محبوب آسمانی مرند افزود: ارتقاء سطح اطلاعات رانندگان و متصديان شركتهاي حمل و نقل كالا و مسافر برونشهري می تواند تاثیربه سزای درجلوگیری از جابجایی کالای قاچاق داشته باشد.

وی تصریح کرد: این اداره کل از طريق برگزاري دورههاي آموزشي، تهيه بستههاي فرهنگی و اطلاعرساني وهمچنین تداوم صدور بارنامه و صورت وضعيت به صورت برخط و اجراي طرح موفق تخصيص سوخت بر اساس پيمايش ناوگان توانسته است عملکرد خوبی درمبارزه قاطعانه با پدیده مذموم قاچاق کالا دراستان زنجان داشته باشد.

کارشناس حقوقی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای اظهارداشت: استان زنجان نقش مهم وموثری در کریدور حمل ونقل جاده ای شمالغرب کشور دارد واز اين رو ضروري است با يك برنامهريزي منظم و منسجم و با محور قرار دادن فعاليتهاي مشترك فرهنگي و ارتقاء سطح همافزايي دستگاههاي اجرايي زمينه های بیشتری جهت مقابله با قاچاق كالا دراستان فراهم شود.

وی باتاکید بر تشريح آيين نامه ماده 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز مصوب سال 92 و تشكيل سامانه شناسايي و مبارزه با قاچاق کالا گفت : حمل و نقل به عنوان یکی از مهمترين سامانههاي موثر در امر مبارزه با قاچاق كالا مطرح است و بايستي تلاش كرد با برنامهريزي مناسب در امر پيشگيري، زمينههاي موفقيت در مبارزه با قاچاق کالا را فراهم سازيم.

آسمانی یاد آورشد: در راستای اجرایی شدن ماده 5 و6 قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز ،سامانه مربوط به مجوز صادره برای حمل بارهای وارداتی با ناوگان خارجی راه اندازی شده است که کد رهگیری ازطریق سامانه فرامرزی گمرک (پنجره واحد) ثبت وصادرمی گردد که البته اسناد فیزیکی به ارباب رجوع داده نمی شود ومتقاضی می تواند ازسامانه مربوطه با کد رهگیری اموراداری وگمرکی را انجام دهد.

کارشناس حقوقی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای همچنین با اشاره به سامانه قرنطینه سازمان دامپزشکی خاطر نشان ساخت: سامانه قرنطینه سازمان دامپزشکی نیزبرای جلوگیری از قاچاق دام به سامانه برخط جهت ردیابی کالاها ازمبادی بارگیری تا مقصد فراهم شده است.

ارسال نظرات