سهیل کریمی در گفتگو با «بسیج»:

قطع کردن بیمه هنرمندان از افتخارات دولت روحانی است/ ارگان‎های فرهنگی در بلاتکلیفی محض هستند

مستندساز و فیلم ساز انقلابی کشورمان گفت: یکی از اولین افتخاراتی که می شود در دولت آقای روحانی از آن نام برد این بود که در اولین اقدام بیمه هنرمندان را قطع کرد.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۵۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
سهیل کریمی مستندساز و فیلم ساز انقلابی کشورمان کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: بزرگترین مشکل ما در حوزه فرهنگ و هنر این است که به قول مقام معظم رهبری این حوزه مهندسی نشده و یک برنامه ریزی برای کارهای فرهنگی و هنری نداریم.

وی افزود: هر دولت که می آید فقط چهار سال بخش نامه صادر می کند و طبق آن بخش نامه ها یک سری از اصول و برنامه های فرهنگی و هنری را دنبال می کند و دولت بعد که می آید دقیقا عکس برنامه های دولت قبلی را انجام می دهد و بخش نامه هایی علیه بخش نامه های دولت قبلی صادر می شود.

کریمی تصریح کرد: در اصل این ولنگاری هنری که پیش می آید باعث می شود که هم هنرمند بلا تکلیف شود و هم تکلیف هنر و فرهنگ در این مملکت روشن نشود. بحث اینجا است که بعد از سی و چند سال هنوز دولت های ما هیچ دورنمایی برای فرهنگ و هنر این مملکت و مردم و این انقلاب ندارند چون هیچ دورنمایی ندارند طبیعتا هیچ ساختار درستی هم یقینا پی ریزی نخواهد شد.

مستندساز و فیلم ساز انقلابی کشورمان اظهار داشت: من سهیل کریمی به عنوان یک فیلم ساز به عنوان یک روزنامه نگار منتظر می مانم تا این چهار سال تمام شود تا شاید چهار سال بعد وضع به گونه ای شود که در کار من تحولی صورت بگیرد نه حتی در معاش من.

کریمی عنوان کرد: یکی از اولین افتخاراتی که می شود در دولت آقای روحانی از آن نام برد این بود که در اولین اقدام بیمه هنرمندان را قطع کرد یعنی الان سه سال است که بیمه های ما رو هواست نمی دانم لجبازی با دولت قبل بود پس بقیه هنرمندان تکلیفشان چیست؟ حالا ما می گوییم حزب اللهی هستیم بقیه چه می شوند؟

وی گفت: این بلا تکلیفی این لجبازی ها این رفتارهای ضد و نقیض و این پارادوکس هایی که بین هر دولت و دولت قبلی اش به وجود می آید در معیشت هنرمندان تاثیر خواهد گذاشت، در آثار هنری که قرار است به وجود بیاید تاثیر می گذارد و همه ارگان ها و نهادهای هنری و فرهنگی در بلاتکلیفی محض به سر می برند و هنرمندان و اصل فرهنگ را در این بلاتکلیفی رها کرده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار