مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
تعاون به عنوان مردمی ترین بخش اقتصاد در کشور، بستری برای اشتغال زایی و تحقق رفاه اجتماعی هستند.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۳۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: پیشگیری از تمرکز ثروت، ایجاد و تامین شرایط کار برای همه، جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت، تامین وسایل کار و تولید برای متقاضیان و توسعه و تحکیم مشارکت مردم در اقتصاد از اهداف عمده بخش تعاون است.

احمد غریوی با بیان اینکه در زمان حاضر از چهار هزار تعاونی ثبت شده در استان زنجان، حدود نیمی از آن ها فعال هستند، افزود: برنامه هایی برای رصد وضعیت تعاونی های غیر فعال و شرایط فعال کردن آن ها در دستور کار ادراه کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه توسعه بازار و برندسازی از اصول راهبردی در جهت تقویت تعاونی ها است، تاکید کرد: تسهیلاتی برای تعاونی ها جهت شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی به منظور معرفی و عرضه محصولاتشان، به متقاضیان ارائه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به تصویب قانون تشکیل تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی در سال 89 اشاره کرد و از تلاش این اداره برای راه اندازی این تعاونی ها در سطح شهرستان های استان خبر داد.

وی اظهار کرد: شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان ها، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی و بسترسازی برای ورود بخش های تعاونی به فعالیت های اقتصادی در راستای اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تشکیل می شوند.

غریوی با اشاره به نقش تعاون در تحقق سیاست های ابلاغی اصل 44 و نیز اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان ساخت: بخش تعاون بستر مناسبی برای تجمیع سرمایه های کم و انجام فعالیت های بزرگ اقتصادی با بهره گیری از توان و تخصص افراد در حوزه های مختلف را فراهم می کند و از این حیث سازگاری زیادی با اصول اقتصاد مقاومتی دارد.

ارسال نظرات