حجت الاسلام یعقوبی در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس مذهبی گفت: امام سجاد (ع) سائلی را دیدند که دست به سوی دیگران دراز کرده فرمودند وای بر بنده ای که در این روز دستش را پیش مردم دراز کند در حالی که امیداست بچه ای که در شکم مادر است د این روز سعادتمند شود.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۲۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
حجت الاسلام علیرضا یعقوبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: روایات زیادی داریم که اگر کسی در شب قدر آمرزیده نشده عرفه را درک کند.

وی افزود: روز عرفه روز دعا و راز و نیاز و مناجات است و دعا کردن در آن اهمیت زیاد دارد و بسیار سفارش شده است. خداوند در این روز به سه گروه نگاه ویژه ای دارد اول به کسانی که زائر امام حسین (ع) در کربلا هستند، دوم به حاجیان در عرفات و سوم کسانی که برای دعا به مساجد پناه می برند.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: خوشبختانه در کشور ما در سالهای اخیر خواندن دسته جمعی دعای عرفه سنت شده و در این روز در واقع بر اصل دعا کردن سفارش شده ولی دعای عرفه منسوب به امام حسین (ع) بسیار محتوای غنی ای دارد و همه چیز در آن وجود دارد.

وی گفت: روایت است که در روز عرفه امام سجاد (ع) سائلی را دیدند که دست به سوی دیگران دراز کرده و حضرت فرمودند وای بر بنده ای که در این روز دستش را پیش مردم دراز کند در حالی که امید است حتی بچه ای که در شکم مادر است به واسطه این روز سعادتمند شود.

کارشناس مذهبی گفت: عید قربان نیز که فردا می باشد از اعیاد بزرگ شیعه و سنی است و عید قربانی کردن نفس است حضرت ابراهیم (ع ) این کار را به درستی انجام داد و ما هم باید به ایشان اقتدا کرده و نفس خود را قربانی کنیم و این مسئله مصداقش به خانواده شهدا بر می گردد، و این قصه نشان داد که ابراهیم (ع) اهل عمل است و دستور خدا را بی چون و چرا اطاعت می کند و این یکی از امتحانات سخت حضرت ابراهیم (ع) بود.

ارسال نظرات