عرفه روزی است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره های جود و احسانش را برای آنان گسترده؛ روزی که تجلی عشق به خدا و معرفت الله است.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۰۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، عرفه روزی است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره های جود و احسانش را برای آنان گسترده؛ روزی که تجلی عشق به خدا و معرفت الله است.
عرفه روزی است که انسان با خدا آشتی می کند و آشتی و ابراز عشق به ذات مقدس ربوبی باعث می شود که انسان خود را از گناه بازدارد . روز عرفه عید معرفت الله است و مقدمه ای است برای روز عید قربان که روز ایثار در راه خداوند است.
عرفه روزی است که در آن پندها و ناشناخته‌ها آموخته و شناخته می‌شود، دعاها و خواهشها، تضرع و زاریها به آسمان می‌رود، رحمتها و برکتها فرود می‌آید، گناهان و لغزشها بخشیده می‌شود، امیدها و آرزوها، فروتنیها و پشیمانیها ابرازمی‌گردد، بیگمان روز عرفه روزی بسیار بزرگ و مبارک است به طوری که خورشید برهیچ روزی بزرگتر و بافضیلت‌تر از آن نتابیده است.
روز عرفه، روز دعا، نماز و راز و نیاز با خدا است، و طبق روایات روز بخشیده شدن گناهان است، عرفه روز شناخت خویشتن و زدوده شدن از گرداب عصیان و پلیدی و روز جاری شدن سیلاب ندامت از چشم‌های خاکیان و توسل به مقام ربوی حضرت حق است.
 عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می‌خواند و خوان کرم، احسان و لطف خود را برای آنان می‌گسترد و درهای مغفرت، بخشش و رحمتش را بر روی آنان می‌گشاید.
 در منزلت این روز همان بس که در روایات آمده عرفه روز بندگی، دعا و استغفار است و مومنان باید با شناخت منزلت این روز از این فرصت ناب الهی شدن نهایت بهره را ببرندو روز عرفه را روز تبلور ارتباط عبد با معبوداست
در روز عرفه، دست های خود را به سوی خداوند بی نیاز بالا می بریم و پیوسته دعا می کنیم: خدایا! غروب این روز را با غروب گناهانمان یکی گردان .
انتهای پیام/

ارسال نظرات