انجمن تعزیه‌خوانان خدابنده از آغاز سال جاری تا کنون بیش از 850 که شامل 89 تعزیه 10 روزهبرگزار کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۹۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس انجمن تعزیهخوانان شهرستان خدابنده از اجرای خبر داد و گفت: انجمن تعزیه‌خوانان از سال 93 آغاز به کار کرده و در مناسبت‌های مختلف سال اجراهای متعددی دارد.

اسدالله بیگدلی با اشاره به اینکه اجرای تعزیه توسط انجمن تعزیه‌خوانان خدابنده در استان‌های مجاور زنجان صورت می‌گیرد، افزود: این انجمن 9 گروه نمایشی زیرپوشش دارد که شامل گروه‌های پنج تا هشت نفره است.

وی با اشاره به اینکه اجرای تعزیه توسط گروه‌های زیرپوشش این انجمن با دریافت مجوز رسمی از پلیس امنیت عمومی برگزار می‌شود، اظهار داشت: همچنین در خلال برگزاری نمایش‌های تعزیه نسبت به آموزش بچه‌خوان‌ها برای تربیت نسل آینده تعزیه‌خوانی اقدام می‌شود.

اسدالله بیگدلی تعداد اجراهای انجمن تعزیه‌خوانان خدابنده را از آغاز سال جاری تا کنون بیش از 850 مورد اعلام و تصریح کرد: این تعداد شامل 89 اجرای 10 روزه است.

رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده با بیان اینکه به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) نیز دو اجرا توسط این انجمن انجام خواهد شد، تصریح کرد: این اجراها در «گون دره» و «کسیک» انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجراها در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود، اضافه کرد: این اجراها با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد که اغلب با استقبال خوبی نیز مواجه می‌شود.

رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده با بیان اینکه در ماه محرم نیز اجراهای مختلفی توسط انجمن صورت می‌گیرد، خاطر نشان ساخت: این اجراها در استان‌های مختلف از جمله اراک، قم، زنجان، شهرستان خدابنده اجرا می‌شود.

ارسال نظرات