خبرهای داغ:
کارآفرین برتر و فعال اقتصاد مقاومتی خبر داد

وجود پتانسیل تاسیس لاین پرورش شترمرغ در استان همدان

کارآفرین برتر و فعال اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود موسسه پرورش لاین شتر مرغ در خاورمیانه اگر حمایت شود توانایی تشکیل لاین پرورش شتر مرغ را در استان همدان دارا هستیم.
کد خبر: ۸۷۴۲۵۷۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مشاغل خرد و کوچک و بنگاه‌های زودبازده که زود به مرحله سودآوری می‌رسند، می‌توانند حلال مشکل بیکاری در جامعه امروز باشند.

در این راستا فعالیت‌های بیشماری وجود دارد که با کمی تلاش و نوآوری می‌شود درآمدزایی خوبی ایجاد کرد.

اکثر عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را می‌توان به عنوان یکی از کار های با درآمدزایی بالا دانست.

اقتصاد مقاومتی با توجه به این مهم که کشور ایران در اصل کشور دامپروری است بسیاری از عرصه‌های فعالیتی را در پرورش انواع طیور بومی و تزئینی، دام‌های سبک و سنگین و... بنا گذاشته است.

حال که ایران اسلامی ما به عنوان یکی از کشورهای دارای ظرفیت بالای انسانی و طبیعی برای فعالیت‌های دامپروری در راستای اقتصاد مقاومتی شناخته می‌شود باید برای رسیدن و عملی شدن تمام عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور جهاد گونه تلاش کرد.

در همین راستا برای آشنایی با یکی از افرادی که در عرصه پرورش شتر مرغ و کاری اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی مشغول است و چندین سال به عنوان یکی از کار آفرین‌های نمونه کشور انتخاب شده به گفتگو نشستم که در ادامه می‌خوانید.

بسیج: سلام، لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات خود توضیح دهید.

محمد نظری هستم، مهندسی صنایع و سیستم را در دانشگاه مشهد گذراندم و موسس شرکت «پروتئین دام بی‌نظیر همدان» هستم و از سال 1382 وارد عرصه پرورش شتر مرغ شده‌ام.

بسیج: با چه میزان سرمایه کار خود را شروع کردید؟

نظری: بنده به دلیل اینکه در روستای محل زندگی خود دارای زمین بودم بسیاری از مشکلات شروع کار را نداشتم و فقط برای تاسیسات مورد نیاز مزرعه هزینه کرده‌ام و می‌توانم بگویم با سرمایه‌ای متوسط کار خود را شروع کردم و توانستم با تلاش و همت کار خود را توسعه بدهم.

بسیج: وضعیت فروش تولیدات چگونه است؟

نظری: در اوایل شروع به کار و تاسیس مزرعه پرورشی شتر مرغ در همدان به دلیل عدم آشنایی مردم با ارزش‌های غذایی گوشت شتر مرغ فروش و استقبال از محصولات ما بسیار کم بود ولی امروزه به دلیل فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته استقبال از محصولات بالا رفته است که خدا را شکر راضی هستم.

بسیج: با توجه به اینکه شما دارای تحصیلات عالیه هستید آیا برنامه‌ای برای توسعه فعالیت خود و علمی‌تر شدن کار خود دارید ؟

نظری: بنده به عنوان یک تحصیل کرده دانشگاهی در کنار تحصیل کار هم کرده ام و همواره به دنبال رشد و توسعه بخشیدن به فعالیت کاری خود بوده ام. در حال حاضر به دلیل عدم وجود موسسه پرورش لاین شتر مرغ در خاورمیانه اگر از ما حمایت شود توانایی تشکیل لاین پرورش شتر مرغ را در استان همدان دارا هستیم که در بلند مدت به عنوان یک رشته فعالیتی ارزآور برای کشور می تواند نقش ایفا کند.

بسیج: اگر از شما حمایت شود می توانید با کمک نیرو های متخصص موجود در کشور محصولات بنیادین پزشکی و درآمدزا تولید کنید؟

نظری: اگر از ما حمایت شود می‌توانیم آزمایشگاه های تخصصی با حضور بسیاری از متخصصین رشته های پزشکی، دامپزشکی و دامپروری تشکیل دهیم و در راستای تحقیق و پژوهش برای تولید بسیاری از محصولات پزشکی که از شتر مرغ تولید می شود فعالیت کنیم و بتوانیم قدمی هر چند کوچک، در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور و درآمد زایی برای کشور و استان خود برداریم.

بسیج: پیشنهاد شما برای افرادی که می خواهند وارد فعالیت های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی شوند چیست؟

نظری: اینکه با توکل به خداوند و اعتماد به آموخته‌های خود و با مشاوره از افراد آگاه و توانمند به عرصه کاری وارد شوند و بدانند که در شروع مسیر فعالیت کاری شاید مقداری سختی و حجم زیاد کار وجود داشته باشد ولی بدانند که ارزش آن را دارد و با اولین درآمدی که به دست می آورند تمام خستگی آن فراموش می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار