گزارش بسیج از خدمت‌رسانی دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) در مناطق محروم خراسان رضوی//
دانشجویان جهادگر دانشگاه افسری امام حسین(ع) تهران آمده‌ اند با حضور خود در روستاهای محروم خراسان رضوی معنای عشق و ایثار را به تصویر بکشند.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۹۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حرکت جهادی یک ذکر است که مجاهد بودن را در دل یادآوری می‌کند و به عبارت دیگر اردوی جهادی به معنای یک حرکت دسته جمعی که در آن افراد با توجه به موقعیت کاری یا علمی که در جامعه دارند یک سری برنامه‌های اصلاحی را، طی یک برنامه غالباً کوتاه مدت و البته بدون انگیزه مالی به اجراء در می آورند.
 
حال وقتی گروهی عزم چنین حرکت زیبایی می‌کند و این روحیه حسینی آنان را با خود می‌برد تا دور دست ترین نقاط محروم تا آنجا که دیگر نه وسیله نقلیه ای می‌گذرد و نه خبری از هیاهوی زندگی شهری است، تنها هیاهوی موجود بازی کودکان معصوم و بی آلایش در کوچه پس کوچه های روستاست هم آنجا که جاده های خاکی، با دیوارهای کاه گلی خانه ها همرنگ اند، آنجا که مردم روستا خاکی برخورد می‌کنند و تو باید خاکی‌تر از هر زمان دیگر بساط سفارت خودت را در آن منطقه به پا کنی، سفارتی برای کار و تلاش.
 
گروه جهادی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) تهران هم از همین جنسند که فعالیت جهادی خود را در قالب کارهای فرهنگی و عمرانی در روستاهای محروم استان خراسان رضوی آغاز کرده اند.
 
در همین رابطه برای آشنایی بیشتر با این گروه به گفتگو می‌نشینیم با امید غیاثوند، یکی از دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) تهران و نماینده دانشگاه در حوزه اردوهای جهادی بسیج سازندگی در خراسان رضوی.
 
122 پروژه عمرانی در مناطق محروم خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید
 
وی اردوی جهادی را یکی از ارکان اصلی فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: این اردوها هرساله بصورت دوره‌ای برگزار می‌شود.
 
غیاثوند از خدمت‌رسانی 800 دانشجو از اواسط مرداد ماه تاکنون در مناطق محروم خراسان رضوی خبر داد و گفت: این بسیجیان جهادگر در 4 دوره به این اردوها اعزام شدند بطوریکه در هر دوره 200 دانشجو شرکت دارند و هر دوره 14 روز می‌باشد.
 
وی مناطق و روستاهای محروم رشتخوار، بخش رضویه، اسماعیل‌آباد و خین عرب را از مناطق تحت پوشش در مدت مذکور برشمرد.
 
این دانشجوی دانشگاه افسری امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: عمده فعالیت ما عمرانی و فرهنگی است ولی در حوزه‌هایی نظیر بهداشت و کارآفرینی نیز مشغول به فعالیت هستیم.
 
وی نبود درآمد کافی روستائیان را از جمله عوامل عمده مهاجرت آنان به شهرها دانست و افزود: بایستی این احساس را در آنان ایجاد کرد که می توان از ظرفیت روستا برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کرد.
 
این فعال جهادی ابراز داشت: تاکنون 122 پروژه عمرانی در رشتخوار، رضویه، خواجه ربیع، اسماعیل آباد و خین عرب به بهره برداری رسیده است که نیمی از این پروژه ها در روستاهای بخش رضویه بوده است.
 
 

اعتیاد به مواد مخدر از معضلات روستای نصرآباد

در ادامه زراعتکار یکی از فعالین جهادی در روستای نصرآباد در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: 4 پروژه عمرانی در این روستا، و 4 مورد در روستای ماشوله و 9 مورد دیگر در روستای کلاته سید در حال تکمیل است.

وی در ادامه در خصوص معضلات فرهنگی روستای نصر اباد اذعان داشت: عدم موافقت والدین در ادامه تحصیل فرزندان خود و اعتیاد به مواد مخدر جوانان و همچنین ضعف در احکام شرعی به دلیل نبود روحانی مستقر از جمله مشکلات فرهنگی و اجتماعی این روستا محسوب می شود.

 
 

خداوند به این جهادگران خیر دنیا و آخرت را عطا کند

به سراغ گلجان شهریاری یکی از اهالی روستای نصراباد رفتیم که جهادگران مشغول ساخت خانه‌ای برای وی بودند.

 
 

وی همه فرزندان و همسر خود را از دست داده و در خانه کاهگلی محقری زندگی می‌کند که سقف آن با هر بارندگی نشست پیدا می‌کند.

وی از حضور جهادگران در روستای خود ابراز خرسندی کرد گفت: از خداوند می‌خواهم که خیر دنیا و اخرت را به این عزیزان عطا کند.

در ادامه قربانی، مدیر کل امور روستایی استانداری خراسان رضوی با حضور در روستای نصرآباد از توابع بخش رضویه گفت: اردوهای جهادی، راهبردی در راستای فرهنگ سازی مشارکت عمومی در مناطق روستایی است.

وی اردوی جهادی را پایه گذار فرهنگ خدمت در مناطق روستایی کشور دانست و گفت: فرهنگ جهادی باعث می شود روستاییان بدون حضور دولتمردان و با توانمندی های خودشان در راستای مرتفع کردن برخی از مسائل همت کنند.

قربانی افزود: کار جهادی نوعی الگوسازی در ترغیب روستائیان است تا همراه با جوانانی که در طی اردو فعالیت های خدمات رسانی را انجام می دهند در رفع مشکلات منطقه مشارکت کنند و داشتن روحیه مشارکت جویی در بین روستاییان باعث می شود برخی مشکلات اعم از مشکلات بهداشت عمومی با تلاش و همت اهالی روستا برطرف شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: 3 هزار و 335 روستای دارای سکنه در استان وجود دارد.

 
 
در پایان جواد علما، مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی که مسئولیت تور رسانه‌ای به روستاهای"نصرآباد"، "ماشوله" و "کلاته سید" را برعهده داشت در جمع خبرنگاران؛ حضور اصحاب رسانه در مناطق محروم روستایی را جهت انعکاس فعالیت جهادگران و نیز محرومیت روستاها موثر دانست و افزود: خبرنگاران که صدای ملت محسوب می‌شوند مشکلات روستائیان را به مسئولین گوشزد کنند و از طرفی مانع مهاجرت روستائیان به شهرها شوند.
 
 
 




ارسال نظرات
پر بیننده ها