خبرهای داغ:
حجت الاسلام ماندگاری در یادواره شهدای ۸۳ شهید مسجد امام زمان (عج) محله باغ قوشخانه گفت : شهدا در عرصه جهاد به دشمن نه گفتند تا ما امروز در عرصه زندگی و جهاد کبیر با استقامت در برابر خواسته های دشمن رستگار شویم.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۸۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

شهدا در میدان جهاد اصغر مقابل دشمن ایستادند ما در عرصه جهاد کبیر زندگی حاضریم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم؟!

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ندای اصفهان ، حجت الاسلام ماندگاری در یادواره شهدای ۸۳ شهید مسجد امام زمان(عج) محله باغ قوشخانه گفت: امروزه متاسفانه شهدا حتی در مجلس خودشان هم غریب هستند، نه تنها شهدا بلکه اهلبیت(علیهم السلام) نیز هم در جامعه و هم در حرم خودشان غریب هستند و این غربت نه به لحاظ کمیت بلکه در عین شلوغی مجالسشان در غربت به سر می برند.

وی در ادامه بیان کرد: تمام افتخار ما این است که شهدا در میدان نبرد به دشمن نه گفتند و ایستادگی کردند چنانچه که شهید حسن باقری در یکی از عملیات ها به رفیقش گفته بود کد بیسیمت را ۶۴ بگذار چون امروز از ۶۴ کشور غنیمت گرفتیم لذا در مقابل ۶۴ کشور که با تمام قوا به کشور ما حمله کرده بودند ایستادگی کردند و نه گفتند و طبق آیه ۲۵۶ سوره بقره فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَیُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَهِ الوُثقىٰ لَا انفِصامَ لَها ۗ وَاللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ، هر کس به طاغوت کفر بورزد و به خدا ایمان بیاورد به دستگیره محکمی چنگ زده است، که گسستن برای آن نیست و شهدا به استکبار کافر شدند.

حجت الاسلام ماندگاری در رابطه بیان قدرت حقیقی افزود: جمله ای یادگار از شهید میثمی است که : «قدرت آدمها به اندازه امکاناتشان نیست بلکه به اندازه اتصالشان به خداست»، لذا به خانواده ها توصیه می کنم که در خواستگاری ها به دنبال داماد پولدار نباشید چرا که قدرت داماد شما به اندازه پولش نیست بلکه به اندازه اتصالش به خداست.

وی در رابطه بیان آیه ۲۵۶ سوره مبارکه بقره گفت: در این آیه لازمه ایمان به خدا را کفر به استکبار و طاغوت معرفی می کند و با توجه به حدیث قولوا لا اله الا الله تفلحوا اول باید به غیر خدا نه گفت تا بعد به او ایمان بیاوریم و در مرحله سوم رستگار شویم.

حجت الاسلام ماندگاری ضمن اشاره به اینکه در میدان جهاد اصغر چه در جنگ تحمیلی و چه در جنگ با داعش به دشمن نه گفتیم و پیروز شدیم افزود: جنگ تنها در میدان نظامی نیست بلکه دشمن با ایجاد الگوها در میدان زندگی ما نیز وارد جنگ شده است و می خواهد سبک زندگی ما را آنچنان که خودش می پسندد تغییر دهد.

وی در بیان علت غربت شهدا و اهلبیت بیان کرد: شهدا در میدان جهاد به دشمن نه گفتند ولی ما در میدان زندگی به کفار نه نگفتیم و از آن ها تبعیت کردیم لذا در حرم امام رضا(علیه السلام) می بینیم افراد با استفاده از پوششی که الگو از غرب گرفته حاضر می شوند و کسانی که ادعای محبت امام را دارند حاضر نیستند در عرصه زندگی از ایشان تبعیت کنند و این یعنی شهدا و اهلبیت در خانه خودشان هم غریبند.

این کارشناس مسائل دینی در تبیین آیه ۵۲ سوره فرقان تاکید کرد: طبق این آیه باید در میدان جهاد کبیر که همان میدان زندگی است از کافرین تبعیت نکرد لذا باید توجه داشت که چون دشمن در این میدان با الگوها وارد می شود ما به این الگوها پشت پا بزنیم و از الگوهای اصیل خودمان استفاده کنیم.

وی در بیان الگوهایی که دشمن استفاده می کند افزود: اولین الگویی که دشمن برای انحطاط جامعه ما طراحی کرده الگوی پوشش است لذا می بینیم لباس قدیمی مردان ایرانی لباسی بلند و دارای حیا بوده ولی امروز جوان ما اگر خم و راست شود لازم است پوششی اضافه بر لباس خود برای پوشاندن اعضایش استفاده کند و اینچنین دشمن در پوشش ما بی حیایی را ترویج می دهد.

حجت الاسلام ماندگاری تاکید کرد: یکی دیگر از الگوهایی که کافرین برای ما طراحی کرده اند الگوی خواب است، لذا شهدا شب ها زود می خوابیدند و سحر را برای مناجات با خدا بیدار می شدند ولی امروز مردم تا پاسی از شب بیدارند و صبح تا دیر وقت در خواب به سر می برند.

وی افزود: یکی دیگر از الگوهای دشمن، الگوی خوراک است، متاسفانه امروز عده ای به خوراک های ماهواره ای و فست ودهای بی خاصیت شکم پر کن روی آورده اند در حالیکه این الگو دارای خساراتی است که به مرور زمان خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام ماندگاری از نفوذ این الگوها حتی در میان هیئت های مذهبی خبرداد و گفت: متاسفانه امروز برخی هیئت ها نیز از الگوهای غربی پیروی می کنند و به عنوان مثال وقتی هیئتی جمعیتش از مقدار معینی بیشتر می شود درب هیئت را می بندند که غذا به همه برسد ولی اینها از اهلبیت دورند و توکل را فراموش کرده اند چرا که بنده با چشم خود دیدم که در هیئتی که غذا به تعداد جمعیت نبود صاحب خانه به خدا توکل کرد و تمام جمعیت را غذا داد و هیچ کم نیامد لذا متاسفانه امروز مردم خدا را فراموش کرده اند و اعتمادشان را به خدا از دست داده اند.

وی در بیان الگوی دشمن در زمینه ازدواج افزود: در اصفهان سن ازدواج به شدت افزایش یافته و نتیجه این امر پائین آمدن سن گناه است فلذا پیامبر اکرم(ص) فرمودند: فرزندانتان را زود عروس و داماد کنید تا قبل از اینکه به حرام بیفتند با حلال خدا آشنا شوند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: یکی دیگر از معضلاتی که در زمینه ازدواج ایجاد شده جهیزیه های سنگین و تجملاتی است و متاسفانه امروز تعداد ۲۰۰ هزار زوج مستضعف به خاطر عدم تمکن مالی در تهیه جهیزیه با مشکل مواجه شده اند و توان ازدواج ندارند لذا اگر افراد توانمند از تجملات و زندگی اشرافی دوری کنند و به مستضعفین کمک کنند مشکل ازدواج و فساد در جامعه حل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از این الگوها، الگوی مدیریت است که گریبان مدیران و مسئولان جامعه را گرفته است لذا می بینیم در اتاق مدیران چنان مبلمان و مدلی پیاده سازی می شود که با مدل مدیران اسلامی همخوانی ندارد، از طرفی اینکه هر که مقامش بالاتر باشد باید نجومی تر حقوق بگیرد روش غربی است وگرنه در حکومت امیرالمومنین چنین قانونی وجود ندارد.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: یکی دیگر از الگوها، الگوی همسایه داری است، امروزه رسیدگی به همسابه و همچنین امربه معروف و نهی از منکر فضولی تلقی می شود و این تعبیر کفار است وگرنه در اسلام به این اوامر سفارش شده است لکن گاهی غربی ها با الفاظ زیبا از این کارها منع می کنند و می گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، اگر حرام است پس چر امام علی و حضرت زهرا و حسنین سه شبانه روز افطار خود را به مسکین و یتیم و اسیر دادند و خود گرسنه خوابیدند؟!

وی در ادامه در بیان اینکه غربی ها با همین الگو حمایت از جبهه مقاومت را مذموم می دانند افزود: امروز آمریکا به ما می گوید از حمایت جبهه مقاومت دست بردارید تا تحریم هایتان برطرف شود لکن ما غلط بکینیم چنین کنیم چراکه اولا آمریکا هیچ گاه به وعده هایش عمل نخواهد کرد ثانیا اگر چنین کنیم مسلمانان دنیا را به راحتی نابود می کند و ما مورد غضب خدا واقع می شویم چنانچه که امام حسین علیه السلام در دعای عرفا فرمودند:لَهِی إِنْ حَرَمْتَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی یَرْزُقُنِی وَ إِنْ خَذَلْتَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُنِی.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: وقتی قرار است ما از الگوهای دشمن تبعیت نکنیم و و طبق آیه قرآن یکفر بالطاغوت شویم دیگر نباید سراغ ماهواره برویم و سخنان آن ها را گوش کنیم چرا که تا به طاغوت کافر نشویم نمی توانیم به خدا ایمان بیاوریم و تا به خدا ایمان نیاوریم رستگار نخواهیم شد.

وی افزود: ببینید این الگوها در ۵۰ سال اخیر چه بر سر جامعه ما آورده تا جائیکه امروز همه فروشنده های مغازه ها زن هستند و از این زنان استفاده ابزاری (استفاده به عنوان ویترین) می شود و جایگاه زن در جامعه به انحطاط می رود در حالیکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرمودند: بهترین زنان آن کسی است که نامحرم کمتر وی را ببیند.

حجت الاسلام ماندگاری در پایان تاکید کرد: دشمن با هر الگویی که بتواند در جامعه نهادینه کند یک قدم به هدفش نزدیک می شود و سنگرهای اسلام را یکی یکی فتح می کند و اگر ما اورا در این راه یاری کنیم یک وقت به خود می آییم و می بینیم نه اسلامی مانده و نه دینی پس لازم است در عرصه زندگی هم به طاغوت نه بگوییم چرا که شهدا جان خود را فدا کردند تا امروز غریب نمانند و ما در عرصه زندگی گرفتار غرب زدگی نشویم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها