افتخاری گفت: 24 شهریور ماه جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ستایش قریشی به صورت غیرعلنی برگزار می‎‏شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۰۷
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، «محسن افتخاری» سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ستایش قریشی گفت: 24 شهریور ماه جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار می‎‏شود.
 
وی ادامه داد: جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.
 
23 فروردین ماه بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختر بچه شش ساله افغان در منطقه خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد، گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به گفته پدر او روز یکشنبه ۲۲ فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.
 
در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر 17 ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود او را ربوده و پس از تجاوز او را به قتل رسانده بود.  
 
با اعلام این گزارش، دادستانی این شهر بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده تاکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور كار دستگاه قضایی قرار گرفت.
 
ششم اردیبهشت ماه بود که  کمیسیون پزشکی دیگری برای بررسی و اعلام نظریه قطعی در مورد سلامت روانی قاتل پرونده ستایش تشکیل و از مدیر مدرسه و والدین متهم جهت تکمیل پرونده شخصیت متهم دعوت شد.
 
هشتم اردیبهشت ماه نظریه پزشکی قانونی در رابطه با پرونده قتل دختر 6 ساله افغان در ورامین به این مرجع قضایی ارسال شد و آخرین دفاعیات 13 اردیبهشت ماه از متهم این پرونده اخذ شد و در هجدهم اردیبهشت ماه نظریه مددکاری ضمیمه پرونده و در 20 اردیبهشت نظریه اداره تشخیص هویت ناجا در رابطه با بررسی آلت قتاله واصل شد.
 
سرانجام در کمتر از یک ماه کیفرخواست قاتل ستایش قریشی صادر شد و پرونده برای رسیدگی به ایستگاه محاکمه رسید.
 
منبع: میزان
ارسال نظرات