خبرهای داغ:
کشتارگاه صنعتی دام و طیور بعنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق خوزستان تا پایان امسال در باغملک افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۳۲۷
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
احداث و توسعه کشتارگاه های صنعتی دام در کشور یکی از ضروریترین اقدامات در جهت تأمین بهداشت و سلامت جامعه و نیزتأمین مواد پروتئینی سالم و بهداشت می باشد.

در سال ۹۳ اولین مجتمع کشتارگاهی در شرق استان خوزستان در شهرستان باغملک مجوز تاسیس دریافت نمود.

کشتارگاه صنعتی دام و طیور که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار نقش موثری در افزایش بهداشت و ایجاد اشتغال و بهبود اقتصاد منطقه خواهد داشت.

این مجتمع کشتارگاهی به عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق خوزستان خردادماه سال گذشته در هفته جهاد کشاورزی با حضور مسئولین شهرستان کلنگ زنی شد .

به گفته مدیر جهادکشاورزی باغملک مجموعه کشتارگاهی دام و طیور از دو بخش تشکیل شده، یکی کشتارگاه صنعتی دام به ظرفیت ۵۰ رأس دام سنگین و ۵۰۰ رأس دام سبک در روز می باشد به انضمام واحد های فناوری ، بسته بندی، ضایعات ، عرضه بهداشتی گوشت همه این ها در این مجموعه کشتارگاهی دیده شده اند.

در همین خصوص بهمنی امور دام جهادکشاورزی باغملک عنوان کرد: مجتمع کشتارگاهی دام طیور تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت داشت ولی هنوز تجهیزات خریداری نشد و می توان گفت در کل ۳۰ درصد از پروژه پیش رفته است.

وی با بیان اینکه پروژه مجتمع کشتارگاهی در دست پیمانکار خصوصی ست عنوان کرد : این مجتمع با هزینه خصوصی پیمانکار با مجوز کشتارگاه دام سبک و سنگین کلنگ زنی شد و برای ۴۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی خواهد داشت که اگر با همین روند پیش رود به لیست پروژه های دهه فجر خواهد رسید.

گفتنی است با احداث این کشتارگاه کلیه کشتارگاه های سنتی که تا شعاع ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتری این کشتارگاه واقع شده اند تعطیل خواهند شد و گوشت مورد نیاز ۵ شهرستان ایذه، باغملک ، مسجدسلیمان ، هفتکل و رامهرمز را این کشتارگاه تامین خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها