مدیر کارگروه اقتصادی مجمع بسیج کردستان:

توجه به افزایش تولید داخلی عاملی در کنترل محدودیت منابع است

مدیر کارگروه اقتصادی مجمع بسیج کردستان گفت: برای اینکه محدودیت منابع کنترل شوند، باید از تولید بهره ببریم و ظرفیت‌های موجود شناسایی شوند.
کد خبر: ۸۷۴۲۳۱۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، غلامرضا حیدری در مجمع بسیج استان کردستان که با حضور سردار نقدی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دارای مزیت‌های ویژه‌ای است و وجود مرزهای مشترک با کشور عراق، وجود بازارچه‌های فعال و مبادله 6 میلیارد دلاری کالا از مرز مریوان به خار از کشور، وجود کشاورزی مناسب و قطب‌های معدنی از جمله این مزیت‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با وجود داشتن کارخانجات لاستیک بارز و سیمان و پتروشیمی استان کردستان استانی صنعتی محسوب نمی‌شود ، بیان کرد: نیروی تحصیلکرده و کارآمد از برترین مزیت‌های استان است که می‌تواند، شرایط اقتصادی استان را پویا نماید.

وی افزود: ما با چالش‌هایی از جمله اختلاف دیدگاه مسؤولان و فرصت‌سوزی و ناهماهنگی در اجرای سیاست‌ها مواجه هستیم و قوانین دست و پاگیر نیز استان را در اجرای برخی طرح‌ها آزار می‌دهد.

مدیرکارگروه اقتصادی مجمع بسیج استان کردستان بیان کرد: قاچاق کالا امروزه معضلی است که منجر به کاهش تولید داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی استان می‌شود اما متاسفانه به دلیل ارزان بودن کالاهای قاچاق مردم به سمت آنها گرایش پیدا کرده‌اند.

حیدری اضافه کرد: باید با کاهش مصرف‌گرایی و افزایش اشتغال، مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق کالا و ایجاد هماهنگی بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به دنبال رفع مشکلات موجود در این حوزه باشیم.

وی گفت: مدیران باید نخستین اولویت خود را خرید محصولات داخلی لحاظ کنند تا بتوانیم به تولید داخلی کمک کنیم.

وی رشد توسعه اجتماعی را نیازمند دو مولفه اقتصاد مرامی و مدیریت اقتصادی دانست و گفت: باید به این دو مولفه توجه ویژه‌ای شود.

در پایان با حضور اعضای هیأت رئیسه مجمع دو بحث رفع مشکلات حاشیه شهر سنندج و پیگیری همکاری بین بانک‌ها و ادارات به عنوان مطالبات بسیجیان استان به تصویب رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار