خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: امسال ارائه خدمت و کمک‌رسانی به ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی به داوطلبان و مسئولان زیارتی آذربایجان غربی واگذار شده است.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۹۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امیر عباس جعفری با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای تخریب وحدت بین شیعه و سنی اظهار داشت: همه ساله مسلمین با شرکت میلیونی خود در مراسم راهپیمایی گسترده اربعین حسینی وحدت اعتقادی خود را به جهانیان ثابت کرده‌اند و به همین خاطر هجمه‌ها و توطئه‌های گوناگونی برای آسیب زدن به این وحدت در دستور کار منافقین و استکبار قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به نحوه ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در خاک عراق و مرزهای ایران وبا عراق بیان کرد: سال قبل مسئولیت ارائه خدمات به آذربایجان غربی دیر ابلاغ شد اما با تلاش و همکاری سازمان‌های مختلف توانستیم با احداث موکبی در ناصریه مرکز استان ذیقار عراق خدمات لازم را به زائران ایرانی، یمنی، بحرینی، عراقی و دیگر کشورها ارائه کنیم و رضایت کامل عوامل عراقی و ایرانی در ارزیابی‌های انجام شده کسب شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به تعداد زائران اربعین حسینی امسال افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده 3 میلیون زائر از مرزهای شلمچه، مهران و چزابه به کربلا و نجف اشرف راهی می‌شوند که از این تعداد سهم هر یک از مرزها به ترتیب 70، 20 و 10 درصد است.

جعفری تصریح کرد: امسال آذربایجان غربی مسئولیت ارائه خدمات و کمک رسانی به 20 هزار نفر از این زوار اربعین را بر عهده دارد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به کمک‌های مردمی و سازمان‌های دولتی در اربعین حسینی سال قبل تصریح کرد: شهرداری ارومیه مقادیری گوشت قرمز به ارزش 20 میلیون تومان و 3 دستگاه کامیون به همراه 4 نفر نیروی انسانی به صورت 24 ساعته در اختیار موکب قرار داد و کمک‌های مردمی به ارزش 40 میلیون تومان نیز جمع‌آوری شد.

وی گفت: امسال هم همچون سال گذشته کمک‌رسانی و ارائه خدمات به زوار از طریق مرز شلمچه به آذربایجان غربی اختصاص یافت گرچه بیشتر زائران آذربایجان غربی از طریق مسیر مرز مهران به نجف و کربلا می‌روند بنابراین بهتر بود این مرز به استان ما اختصاص می‌یافت تا خدمات بیشتر و بهتری به زائران هم استانی بدهیم.

ارسال نظرات