خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به شهادت زائران خانه خدا در فاجعه منا گفت: تمامی دولتمردان و سیاست‌مداران جهانی باید در این مورد اعلام موضع کنند و انزجار خود را از این بی‌کفایتی نشان دهند.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۸۷
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه اظهار داشت: روز نخست ماه ذی‌الحجه با شهادت امام محمدباقر (ع) مصادف شده است که ایشان حدود 17 سال بر شیعیان امامت کرده‌اند و بر ما وظیفه است تا شهادت ایشان را گرامی بداریم.

وی افزود: این ایام زمانی است که شهدای مظلوم منا را به یاد همگان می‌آورد چون سال گذشته در چنین روزهایی در اثر بی‌کفایتی حکومت آل سعود بیش از 7 هزار نفر از مسلمانان در صحرای منا در حال احرام به شهادت رسیدند که نهایت بی‌لیاقتی آل سعود است.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: تمامی افرادی که در این واقعه حضور داشتند به سبب زیارت خانه امن الهی به مکه مشرف شده بودند که مظلومانه جان خود را از دست دادند و تمامی دولتمردان و سیاست‌مداران جهانی باید در این مورد اعلام موضع کنند و انزجار خود را از این بی‌کفایتی نشان دهند.

وی تصریح کرد: آل سعود شجره ملعونه خبیثه هستند که این عبارت آز آیات مبارک قرآن کریم برگرفته شده ‌بنابراین باید مدیریت خانه خدا در دست کسانی همچون حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) باشد که در قرآن یاد شده‌اند و خالصانه در خدمت خانه امن الهی و زائران آن باشد.

قریشی گفت: حکومت آل سعود خود را خادمین حرمین شریف می‌دانند در حالی که نسبت به این موقعیت خائن هستند و کارشکنی‌های بسیاری انجام می‌دهند و بر همگان وظیفه است که نفرت و انزجار خود را نسبت به این افراد و این دولت نشان دهیم و این دولت به اندازه‌ای مستکبر و مغرور است که حاضر به عذرخواهی نیست.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه به سیاست‌مداران دولت عربستان می‌توان خوش‌رقصی دولتمردان سعودی مقابل دولت‌های غربی و به ویژه دولت آمریکا مشاهده کرد که تمامی این اقدامات و حرکات علیه آموزه‌های دین مبین اسلام است و مشاهده آن خجالت آور است.

امام جمعه ارومیه تشریح کرد: مهم‌ترین وظیفه علما مبارزه با دشمنان دین‌ستیز و عفت‌ستیز است که در رأس این دشمنان دولت منحوس آمریکا قرار دارد و بر تمامی علما وظیفه است در مقابل این کارشکنی‌ها قد علم کنند و از افزایش مشکلات جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: تمامی شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی در تلاش هستند که مردم ایران اسلامی را از راه دین خارج گردانند و در این راستا شبهاتی را در مردم ایجاد می‌کنند که یکی دیگر از وظایف علما پاسخ به این شبهات است و باید تمامی خانواده‌ها نیز در این راه دست به دست مسئولان دهند و بیش از پیش بر رفتار اعضای خانواده کنترل داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ شیعیان است که باید تمامی مسئولان شهری در گرامی داشت این روز نهایت تلاش خود را به کار گیرند چرا که این عید سالروز امامت حضرت علی (ع) است و بر همگان چه شیعه و چه سنی وظیفه است این روز گرامی بدارند.

ارسال نظرات