خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

تشکل‌های ایثارگری باید مولد فرآورده‌های فرهنگی و هنری باشند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: تشکل‌‌های جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در سراسر کشور، باید مولد فرآورده‌های فرهنگی و هنری باشند.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۸۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در همایش دبیران و اعضای جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار سراسر کشور که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مسئولین دولت‌ها و حکومت‌ها در رفع مشکلات و رسیدن به اهداف خود موفق نمی‌شوند مگر اینکه مردم به آنان کمک کرده و همراه‌شان باشند.
وی با بیان اینکه تشکیل تشکل‌های مردم نهاد راهکاری برای کمک مردمی به مدیران نظام است، افزود: این تشکل‌ها بازوان توانمند دولت و حکومت هستند و در رفع مشکلات جامعه و ارائه خدمات به مردم می‌توانند کمک بسزایی به مسئولین نمایند.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خدمات مختلفی را به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارائه می‌دهد، گفت: ارائه‌ این خدمات در برابر رشادت و ایثارگری شهدا و صبر و استقامت این خانواده‌ها ناچیز است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: تشکل‌های جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار با توجه به اینکه خود از قشر ایثارگر هستند می‌توانند در رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر به ما کمک بسزایی داشته باشند.
این مسئول گفت: فرزندان شاهد و ایثارگر همانگونه که انتقاد می‌کنند باید راهکارها و پیشنهادهای خود را ارائه بدهند و سپس موضوع مربوطه را پیگیری کنند تا به نتیجه برسند.
حقایق‌پور با بیان اینکه مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در بنیاد استان تشکیل شده است، اذعان کرد: بایستی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگران در شناسایی و جذب این عزیزان به ما کمک کنند تا بتوانیم از ظرفیت‌های آنها در موضوعات مختلف ایثار و شهادت بهره‌ ببریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: تربیت نیروهای متخصص و کاردان باید از دیگر وظایف تشکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر باشد، تا آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی موفق باشند.
وی اضافه کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین آثار فاخری از شهدا اعم از وصیت‌نامه‌های شهدا و دلنوشته‌ها وجود دارد که به عنوان بانک اطلاعاتی در مباحث ترویجی، می‌توان از آنها استفاده کرد.
حقایق‌پور با بیان اینکه تشکل‌های جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار باید مولد فرآورده‌های فرهنگی و هنری باشند، ابراز کرد: این تشکل‌ها بایستی در امور فرهنگی و ترویجی ورود جدی پیدا کنند و کارهایی در قالب هنر مانند فیلم، نمایش و مستند خلق کنند.
این مسئول با اشاره به طرح اسناد افتخار، ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و ایثارگران خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح، قزوین نسبت به همه استان‌ها پیشتاز است و توانسته خاطرات 70 درصد از والدین را جمع‌آوری کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه 40 درصد از والدین شهدا در قید حیات هستند، افزود: سینه‌های این عزیزان مملو از خاطرات است که بنیاد استان قزوین با اجرای طرح اسناد افتخار تلاش در جمع‌آوری خاطرات آنها دارد.
حقایق‌پور با بیان اینکه بدخواهان و دشمنان تلاش دارند تا بین فرزندان شاهد و ایثارگر و جامعه فاصله بیندازند،اذعان کرد: تشکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار باید همت کرده تا این فاصله را کاهش بدهند و بیشتر با مردم و مسئولین دستگاه‌های اجرایی ارتباط برقرار کنند.
وی در پایان گفت: تشکل یاد شده باید برقراری ارتباط و تعامل سازنده با مسئولین، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان را در دستور کار خود قرار بدهند، تا از ظرفیت‌های فرهنگی آنها بهره‌مند شوند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها