خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسناتی با اشاره به جنایات متعدد حاکمان کعبه که هیچ رحم و انسانیتی بر ایشان مطرح نیست، گفت: در حالی که امام حسین(ع) برای حفظ حرمت حرم امن الهی حج را نیمه تمام رها کرد، امروز شقی‌ترین و بی‌رحم‌ترین درندگان عالم حاکم بر کعبه شدند و حرمت این حرم را شکستند.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۷۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در نجف آباد؛ حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) درباره شخصیت این امام همام، گفت: ایشان در مدت 18سال امامت جامعه را از لحاظ علمی و معرفتی دچار تحول کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: در مدت امامت حضرت با گسترش معارف دین و تربیت شاگردان، امت اسلامی از وجود امام معصوم بهره ها برد و تنها جرم حضرت هم چون دیگر اجدادشان، دفاع از حق بود که دشمنان تاب تحمل آن را نداشتند چنان که حضرت در حدیثی می فرمایند، پدرم به من سفارش کرد که صبوری کن در راه حقی که شما امام و رهبر آن هستید هر چند این حق برای دیگران تلخ باشد.

پیش برد جامعه در مسیر حق، از ابعاد مهم شخصیتی امام باقر است

حجت الاسلام حسناتی درباره دیگر ابعاد شخصیتی حضرت ادامه داد: مسؤولیت اصلی رهبران دینی جامعه و در رأس آنها ائمه معصومین، پیشبرد جامعه در مسیر حق و صراط مستقیم است و نهادینه شدن بصیرت دینی، فکری، اجتماعی و سیاسی از دیگر ابعاد فعالیت های این ائمه است و این راهی است که خیلی از افراد در پیمودن آن دچار ریزش می شوند و امروز به برکت همین صبر، معارف اهل بیت(ع) در حال ماندگار شدن در جهان است.

وی با اشاره به واقعه یوم الترویه و خروج امام حسین(ع) از مکه به خاطر حرمت حرم امن الهی، بیان داشت: در حالی که امام حسین(ع) برای حفظ حرمت حرم امن الهی حج را نیمه تمام رها کردند، امروز شاهد جنایاتی هستیم شقی ترین و بی رحم ترین درندگان عالم حاکم بر کعبه شدند و رحم و مروت و انسانیت برایشان مطرح نیست و با پول ذخایر مسلمانان، تمام مجامع بین المللی را می خرند.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جنایات آل سعود، خاطرنشان کرد: نکاتی که رهبری امامگونه و خالصانه به عنوان رهبر یک جامعه شیعی، حق را در مورد آل سعود بیان کردند که اهل حق در سراسر عالم از این سخنان بیدار شوند و در برابر ظلم های این سفاکان که بیش از 7 هزار نفر بر اثر بی تدبیری آنها جان دادند، به پا خیزند.

وی در ادامه بیان داشت: این به اصطلاح حاکمان کعبه که در برابر این جنایت خود حتی حاضر به یک عذرخواهی کوچک نشدند، چقدر سنگدل و بی رحم هستند که جلادانی هم چون داعش از حمایت آل سعود برای کشتار مسلمانان استفاده می کنند و این نشان می دهد که آنها هرگز لیاقت اداره حرمین را ندارند.

حجت الاسلام حسناتی درباره دیگر جنایات آل سعود بر علیه مسلمانان کشورهای منطقه افزود: بحرین و یمن که چگونه زیر جنایات آل سعود قرار گرفته است و کشوری هم چون بحرین را که اکثر مردم آن شیعه هستند را تبدیل به یک زندان برای شیعیان کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه امروز مجامع بین المللی، این تروریست ها و ظالمان را محبوب و آزادگان عالم همچون حزب الله را تروریست معرفی می کند و این مجامع باید بدانند این گونه مظلوم کشی دودش در چشم کل عالم خواهد رفت.

عیدقربان، قربانی شدن و ایستادگی در برابر جباران است

امام جمعه نجف آباد در ادامه خطبه درباره مناسبت های دیگر هفته، عیدقربان و روز عرقه نیز گفت: پیام عیدقربان، قربانی دادن و ایستادگی در برابر جباران و طغیانگران عالم است که امت اسلامی وظیفه دارد در مقابل ستمگران مظهر لبالمرصاد باشد و باید در برابر آنانی که آگاهانه در برابر حق می ایستند، مقابله کرد.

وی درباره فضیلت روز عرفه نیز بیان داشت: در روایات است که نظری که خداوند در روز عرفه به زائران امام حسین می اندازد مقدم است بر زائران صحرای عرفات، و باید از این دو مناسبت روز عرفه و عیدقربان خود را برای دهه دوم ذی الحجه، که دهه ولایت است آماده کنیم.

حجت الاسلام حسناتی با ابراز تأسف از غربت برخی معارف دین در بین شیعیان، گفت: سعی کنیم در دهه ولایت که عیدالله اکبر است بیشتر با معارف دین به ویژه خطبه غدیریه و معارف نهج االبلاغه انس بگیریم که مع الاسف در بین حتی اقشار تحصیل کرده ما نیز غریب است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها