جشنواره بین المللی فیلم مقاومت :

فیلم "عربستان- یک رژیم رو به زوال" به همراه سه فیلم دیگر در جشنواره مقاومت

علاوه بر پنج فیلم اعلام شده در بخش مسابقه سینمای ایران، چهار عنوان فیلم با محوریت جنایات عربستان از کشورهای انگلستان و کنیا و یمن در دو بخش کوتاه و مستند جشنواره به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۶۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش سرویس مدیریت ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ،ناوین فیلم‌های به این ترتیب است:

عربستان-یک رژیم رو به زوال به کارگردانی مرتضی جعفر از کشور انگلستان است. موضوع آن به این شرح است:  آیا رژیم سعودی رو به زوال است؟ آیا جنگ، پارتی بازی، کسری بودجه، سقوط ارزش نفت و بی‌ثباتی در منطقه اشاره به یک کشور در حال گذار است؟ یا رژیم برای بقا مبارزه می‌کند؟

مکتب ابن تیمیه- ریشه تروریسم ساخته مصطفی مسعود از انگلستان/ این فیلم نگاهی دارد به ریشه و ایدئولوژی وهابیت، که توسط محمد ابن عبدالوهاب و تحت تاثیر نوشته‌های ابن تیمیه پایه‌گذاری شد. این مستند به مطالعه‌ی تعالیم و آموزه‌های وهابیت و دلایل نفرت شدید آن نسبت به دیگر ادیان و مذاهب می‌پردازد.

زیر خاکستر ساخته احمد معمری از کشور کنیاست که روایت حمله عربستان سعودی به کشور و مردم بی‌گناه یمن و مقاومت دلیرانه مردم یمن است.

سرزمین دو بهشت ساخته وحید محمدالعلفی از کشور یمن است که روایت مردم بی‌گناه یمن در زیر آتش باران سعودی‌ها و ویرانی‌های حاصل از جنگ در کشور و ملت یمن ...

علاوه بر این آثار پنج عنوان فیلم با موضوع فاجعه منا و عربستان در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت به نمایش درمی‌آیند: عروج بی‌خروش به کارگردانی امیر مهریزدان و تهیه‌کنندگی مصطفی خیرپور (مستند)/ آقای سفیر به کارگردانی ناصر نادری و تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی روایت فتح(مستند)/ آنجا کربلا شد به کارگردانی محسن جهانی و محسن عقیلی به تهیه‌کنندگی محسن جهانی(مستند)/ خیابان 204 به کارگردانی محمدامین امامی و تهیه‌کنندگی خانه طراحان انقلاب اسلامی (پویانمایی)/ می‌کشیم به کارگردانی سیدمهران علوی و تهیه‌کنندگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج(نماهنگ).

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار "تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار