فیلم‌های"گلاب"ساخته«جان استوارت»، بخش‌هایی از سریال هوملند، فیلم"پسران ابوغریب"ساخته لوک موران، فیلم"تک تیرانداز آمریکایی"ساخته کلینت ایستوود و فیلم "لندن سقوط کرده است"ساخته بابک نجفی در این بخش اکران می شوند
کد خبر: ۸۷۴۲۲۵۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

به گزارش سرویس مدیریت ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، بخش «اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب» در جشنواره بین‌المللی مقاومت با هدف کالبدشکافی و رازگشایی پشت‌پرده فیلم‌ها و سریال‌های ضداسلامی و ضدایرانی در نظر گرفته شده که چند نمونه از آثار مطرح در این زمینه همراه با اکران مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.

در این خبر اسامی کارشناسان و فیلم‌هایی که قرار است توسط این کارشناسان تحلیل شوند، به این ترتیب آمده است:

فیلم "گلاب" ساخته «جان استوارت»، مجری مراسم اسکار و مجری شوی مشهور تلویزیونی «دیلی شو» توسط دکتر شهاب اسفندیاری استاد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر، مستندساز و پژوهشگر در حوزه مطالعات فرهنگی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

بخش‌هایی از سریال هوملند که قرار است توسط حسن عباسی از تحلیل‌گران و صاحب نظران فرهنگی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. عباسی، تحلیلگر و رئیس اندیشکده یقین، دارای مقالات و سخنرانی‌های بسیاری در داخل و خارج کشور بوده و دکترین‌های مختلفی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، دفاعی و ... ارائه نموده است.

فیلم سینمایی"تک تیرانداز آمریکایی"ساخته کلینت ایستوود توسط دکتر مجید شاه حسینی استاد دانشگاه و پژوهشگر، مورد بررسی تحلیلی قرار می‌گیرد. شاه حسینی دارای تالیفاتی همچون سینما و صهیونیسم بوده و ضمن حضور در پست‌های مدیریتی و برخی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی، دو دوره دبیر جشنواره بین‌المللی فلم فجر و کودک نیز بوده است.

فیلم "پسران ابوغریب" ساخته لوک موران توسط نادر طالب‌زاده، مستندساز و کارشناس رسانه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. طالب‌زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا آمریکا بوده و از منتقدان جدی سیاست‌های سلطه جویانه رسانه‌ای آمریکا و برخی کشورهای غربی است.

فیلم "لندن سقوط کرده است" ساخته بابک نجفی توسط سعید مستغاثی، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی نقد و تحلیل می شود. مستغاثی علاوه بر تجربه برنامه‌سازی تلویزیونی و ساخت فیلم داستانی و چند مجموعه مستند، عضو هیات انتخاب و داوری برخی جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز بوده است.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات