شورای امربه معروف و نهی ازمنکرحوزه امام حسین (ع) ناحیه ایجرود استان زنجان با هدف بررسی عملکرد شورا درپایگاههای تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۷۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، دراین نشست  برارد " قاسمی" فرمانده پایگاه شهید محلاتی تله گرد با اشاره به سخنان رهبری درباره ی نقش امربه معروف و نهی از منکر در جامعه ، گفت : امر به معروف و نهی از منکر درواقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است سخنرانی خویش را آغاز کرد.

وی درادامه مطالب خود  یادآور شد: امربه خوبى ها و نهى از بدى ها دو اصل پذیرفته شده همه اقوام وملل مختلف درطول تاریخ زندگى انسان ها ست؛ زیرا این دو اصل در بردارنده منافع انسان ها و منطبق با عقل و فطرت اند.

قاسمی افزود: از آنجا که افراد یک جامعه سالم مانند اعضاى بدن، درراه زندگى اجتماعى و ایجاد حیات صحیح انسانى سهیم و شریک اند و هیچ یک از آنها نمى توانند در برابر قوت ها و کاستى هاى جامعه بى تفاوت باشند، لذا مسئله نظارت همگانى، امر به معروف و نهى از منکر، براى جلوگیرى از فساد و سوق دادن جامعه به سوى اصلاح ضرورت دارد. آنچه امروزه بر اهمیت این وظیفه شرعى مى افزاید، تحول مفهوم شهروندى، توسعه ملى، امنیت انسانى و اجتماعى است.

 وی درادامه با بیان اینکه امروزه لازمه یک شهروند حق مدارتامین امنیت اش ، رهایى ازترس ، نیاز و مشارکت فعالانه در امور جامعه است، افزود: مسئولیت پذیرى فعالانه و داوطلبانه شهروند آگاه رکن اصلى تامین امنیت انسانى، اجتماعى و توسعه پایدار ملى دردنیاى کنونى است . امر به معروف و نهى از منکر، مهم ترین بستر سیاسى- اجتماعى است که این امر را محقق مى سازد.
قاسمی در پایان سخنان خود از تمام اعضاء ی شورای حوزه امام حسین(ع) سعیدآباد توصیه کرد و گفت: ما باید ابتداء خانواده خویش را از گزند بسیاری ازمسائل در محیط خانواده وجامعه نگه داریم و براساس چهارچوب امربه معروف ونهی ازمنکربرخورد کنیم حرف ما دارای اعتبار و قابلیت باشد.

تصاویر در ادامه ...

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات