یک قطعه‌ساز :

بازار قطعه‌سازان هم انحصاری شد

یک قطعه‌ساز با بیان اینکه بدقولی خودروسازان باعث شده تا تمایلی به فروش محصولات خود به آنها را نداشته باشیم، گفت: برخی قطعه سازان با ثابت نگه داشتن قیمت ها بازار را در انحصار خود قرار داده‌اند.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۷۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  صنعت قطعه سازی طی سال‌های اخیر با مشکلات متعددی روبه رو شده است که همین موضوع باعث شده تا رشد و توسعه این صنعت با کندی همراه شود. این امر در حالی است که در همکاری‌های جدید بین المللی خودروسازان، باید تولید داخل خودروهای جدید با جدیت بیشتری همراه و حتی به 80 درصد برسد، اما آیا با توجه به ماشین آلات کهنه و کمبود نقدینگی این توانایی در صنعت قطعه سازی کشور وجود دارد.

البته در این بین برخی قطعه سازان توانمند هم در سطح کشور وجود دارند که با تولید قطعات متنوع جدید در جایگاه ویژه ای در سطح بین المللی قرار دارند اما روی هم رفته عدم حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان داخلی باعث شده تا اوضاع صنعت قطعه سازی کشور مناسب نباشد.

نوری یکی از قطعه سازان کشور در حاشیه نخستین نمایشگاه خودرو و قطعات وابسته ارومیه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در حال حاضر به دلیل کمبود نقدینگی امکان به روزرسانی ماشین آلات خود را نداشته و در یک رقابت ناسالم به فعالیت می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه بدقولی خودروسازان در پرداخت مطالبات قطعه سازان باعث شده تا تمایلی به فروش محصولات خود به آنها را نداشته باشیم، گفت: مشکلات بخش تولید عاملی شده تا کمتر کسی تمایل به سرمایه گذاری در این بخش داشته باشد.

این قطعه ساز با اشاره به اینکه برخی قطعه سازان با ثابت نگه داشتن قیمت ها بازار را در انحصار خود قرار داده‌اند، گفت: در این واحد تولیدی حدود 97 نفر کار می کردند اما بازار راکد باعث شده تا این تعداد به 40 نفر برسد.

نوری اضافه کرد: ما در بخش جلوبندی خودرو مشغول فعالیت هستیم و با نیازسنجی بازار اقدام به فروش محصولات خود می کنیم اما با فروش کمتر سودی حاصل ما نمی شود و فقط می توانیم هزینه های تولید خود را تأمین کنیم.

وی به همکاری بین المللی قطعه سازان اشاره کرد و افزود: در کشور قطعه سازان توانمندی هستند اما برای توسعه صنعت قطعه باید فضا برای حضور قطعه سازان کوچک هم فراهم شود تا با حمایت آنها بستر لازم برای توسعه آنها هم به وجود آید. البته برگزاری نمایشگاه های بین المللی هم می تواند نقش بسیاری در معرفی پتانسیل صنعت کشور داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار