خبرهای داغ:
مدیرعامل آبفای روستایی فارس گفت: بیش از ۳۰ درصد شبکه آب و فاضلاب روستایی این استان فرسوده است و برای اصلاح آن به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۷۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
علی بوستانی  در نشست خبری با بیان اینکه طول شبکه انتقال آب روستایی استان فارس 18 هزار و 500 کیلومتر است اظهار داشت: 6 هزار کیلومتر از این شبکه یعنی بیش از 30 درصد شبکه آب و فاضلاب روستایی استان فارس فرسوده است و برای اصلاح آن به 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه میزان هدررفت آب در شبکه آب‌رسانی روستایی استان فارس 35 درصد است افزود: میانگین عمق چاه‌های استان فارس بیش از میانگین کشوری است و در برخی از مناطق عمق چاه‌های استان فارس به 510 متر رسیده است که در کشور بی‌سابقه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با اشاره به افت کمی و کیفی آب استان فارس عنوان کرد: در 7 سال گذشته معادل 834 حلقه چاه آب شرب استان فارس از مدار بهره‌برداری خارج شده است و از نظر کیفی نیز کیفیت منابع آب استان فارس پایین آمده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 700 روستای استان فارس از طریق 50 تانکر و به صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند گفت: در روستاهایی که با مشکل پایین بودن کیفیت آب شرب روبه‌رو بوده‌اند 85 دستگاه آب شیرین کن نصب شده است.

بوستانی با بیان اینکه 14 شهرستان استان فارس که عمدتا در مناطق جنوبی و شرقی قرار گرفته‌اند با مشکل تامین آب روبه‌رو هستند اظهار داشت: آب شرب روستایی استان فارس از طریق یک هزار چاه آب و 860 چشمه و قنات تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاییان استان فارس به طور میانگین روزانه 22 مترمکعب آب مصرف می‌کنند در حالی که وزارت نیرو میانگین آب مصرفی را 20 متر مکعب اعلام کرده است عنوان کرد: در حال حاضر مشترکان این شرکت 6 میلیارد تومان بدهی دارند که امید است براساس زمان‌بندی اعلام شده این مطالبات پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه 105 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آبفای روستایی استان فارس اختصتص یافته است گفت: با استفاده از این اعتبار تا پایان سال 352 روستای استان فارس با جمعیت 245 هزار نفر از نعمت آب برخوردار می‌شوند و در 3 سال گذشته نیز 443 روستا که 313 هزار و 500 نفر جمعیت را زیرپوشش داشتند با اعتبار 832 میلیارد ریال به شبکه آب‌رسانی وصل شده‌اند.

اجرای طرح جامع هوشمند قرائت کنتور مشترکان روستایی برای نخستین‌‌بار در کشور

وی از اجرای طرح جامع هوشمند قرائت کنتور مشترکان روستایی برای نخستین‌بار در کشور توسط آبفای روستایی استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح 750 میلیون تومان هزینه داشته است ولی 9.5 میلیارد تومان برای شرکت آبفای روستایی درآمدزایی داشته است.

بوستانی از راه‌اندازی نخستین مجمع خیرین آب‌رسانی روستایی کشور در استان فارس خبر داد و افزود: خیران سال گذشته 4 میلیارد تومان در زمینه آب‌رسانی روستایی کمک کرده‌اند که با تشکیل این مجمع پیش‌بینی می‌شود این کمک به 10 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 796642770 نزد بانک کشاورزی واریز کنند گفت: این مجمع در نظر دارد از ظرفیت مردم برای کمک به آب‌رسانی روستاییان استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس از راه‌اندزی سامانه 1523 در راستای تکریم ارباب رجوع خبر داد و افزود: مشترکان موادری همچون  شکستگی لوله آب، قطعی آب و هر مشکل دیگر و نظرات و انتقادات خود را با این سامانه به ما اعلام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها