خبرهای داغ:
نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراکز درمانی خوزستان به کشتارگاه تبدیل شده‌اند، گفت: وزیر بهداشت با رویکردی متفاوت مشکلات درمانی این استان را دنبال کند.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۶۹
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

به گزارش بسیج از ماهشهر، علی گلمرادی امشب در حاشیه سرکشی از خانواده ایثارگران و دیدار با جانباز جنگ تحمیلی «علی قاسمی» اظهار کرد: متأسفانه در بازدیدهای انجام شده از مراکز درمانی حوزه انتخابیه، کمبودها و نواقص کاملاً مشهود و ملموس بود و وضعیت درمان خوزستان به هیچ عنوان در شأن مردم این استان نیست.

وی ادامه داد: وجود صنایع متعدد نفت، گاز و پتروشیمی باعث شده مردم منطقه به شدت در معرض حوادث، خطرات و آسیب‌های ناشی از فعالیت این بخش‌ها باشند و می‌طلبد به لحاظ امکانات بهداشتی و درمانی توجه ویژه‌ای مد نظر مسؤولان باشد به خاطر اینکه بتوان به موقع از بیماری‌ها و عوارض ناشی از فعالیت صنایع پیشگیری کرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فقر درمانی در خوزستان باعث شده سالانه جان تعداد زیادی از هم‌استانی‌ها به مخاطره افتاده و هیچ پناه‌گاهی برای درمان آنها وجود نداشته باشد، اخیراً به دلیل کمبود امکانات در بیمارستان سینای اهواز چند بیمار دیالیزی به طرز عجیب و تأسف‌برانگیزی جان باختند و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

گلمرادی تبیین کرد: به عنوان نماینده مردم این تذکر را به وزیر بهداشت و درمان می‌دهم که در رابطه با مبحث بهداشت و درمان خوزستان تجدیدنظر کرده و با رویکردی متفاوت مشکلات این استان را دنبال کند. وضعیت مراکز درمانی خوزستان از لحاظ تجهیزات، فضا و توجه به نیروی انسانی شاغل در آنها بسیار اسفناک است و بیشتر به کشتارگاه شباهت دارند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت باید نسبت به وضعیت بهداشتی و درمانی خوزستان تجدید رویه داشته باشد چرا که امروز شرایط و اقلیم استان از یک طرف به دلیل وجود ریزگردها و شرایط خاص آب و هوایی و از طرف دیگر وجود صنایع متعدد آلاینده که در راستای اقتصاد کشور و منافع ملی فعالیت می‌کنند و بخش خسارتی و آسیب‌رسان و آلاینده آن متوجه استان است و متأسفانه برای جبران این معضلات کمترین توجهی وجود ندارد، شرایط بسیار بد و نامناسبی است.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در ادامه به وضعیت یادگار و جانباز دوران دفاع مقدس «علی قاسمی» اشاره کرد و گفت: بسیار بد و ناشایست است که به دلیل کمبود امکانات درمانی نتوانستیم از فردی که به خاطر صیانت از این نظام سال‌ها در جبهه و جنگ رشادت کرده و به درجه جانبازی نائل آمده مراقبت کنیم و پزشکان به دلیل سهل‌انگاری مجبور به قطع پای این جانباز شدند و بر اساس اظهارات پزشکان معالج چنانچه این اقدام صورت نمی‌گرفت و در تهران تشخیص لازم داده نمی‌شد به قلبش سرایت می‌کرد.

گلمرادی در پایان تشریح کرد: این جانباز و یادگار دوران دفاع مقدس با وجود مراجعات مکرر به مراکز درمانی استان، به دلیل کمبود شدید امکانات درمانی و عدم توانایی پزشکان در تشخیص به موقع و پس از مراجعه به تهران پای راست خود را از ناحیه ران از دست داد و در دیداری که امشب با وی داشتیم از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی به شدت گله‌مند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها