امام جمعه چهارباغ گفت: نزديك به يك سال از فاجعه خونين منا مي‏ گذرد، فاجعه ‏اي كه در نتيجه بي ‏مسؤوليتي، مديريت ناصحيح و ضعف حكام پير و فرتوت آل‏ سعود رخ داد.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۵۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ حجت الاسلام والمسلمین قادرمحمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه های این هفته با اشاره به آغاز دهه ولایت و اعیاد پیش رو اظهارداشت: وجود دو «عيد» مهمّ اسلامى عيد قربان‏ (عيد اضحى) و عيد غدير (عيد ولايت) و روز «عرفه» و خاطره دعاى عجيب و بسيار گرانبهاى امام حسين عليه السلام در عرفات، شكوه و عظمت خاصّى به اين ماه بخشيده، و سزاوار است همه مؤمنان (مخصوصاً جوانان پاكدل) از فضاى آكنده از معنويّت اين ماه غافل نشوند و در خودسازى و تهذيب نفس بكوشند كه به پيشرفت‏هاى مهمّى نائل مى ‏شوند.
امام جمعه چهارباغ درادامه بااشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بيت الله الحرام و سخنان معظم له درجمع خانواده شهدای منا افزود: پيام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بيت‏الله الحرام، پيامي حكيمانه، راهنمايي‏كننده و در عين حال پر سوز بود.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين پيام بر جنبه‏ هاي مختلفي از جنايات سعودي‏هاي در عربستان تأكيد كردند و امت اسلامي را به برداشتن گامي اساسي در مقابله با اين جنايات و پيدا كردن راهي براي آزادي حرمين شريفين از دست اين طاغوت‏ها فراخواندند.
وی خاطر نشان کرد: معظم له در اين پيام، حج ابراهيمي را مظهر عزت و عظمت امت اسلامي در مقابل زورگويان بين ‏المللي خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولتها و ملتهاي اسلامي تأكيد كردند: جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهاي مسلمان بايد حاكمان سعودي را به‏ درستي بشناسند و به‏ خاطر جناياتي كه در گستره‏ي جهان اسلام به‏ بار آورده‏ اند، گريبان آن‏ها را رها نكنند و فكري اساسي براي مديريّت حرمين شريفين و مسأله‏ي حج بكنند
حجت الاسلام محمدی دربخش دیگر خطبه ها بااشاره به ضرورت تقویت بنیه نظامی ودفاعی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با مسؤولان و متخصصان وزارت دفاع، يكبار ديگر بر ضرورت تقويت توان دفاعي و تهاجمي كشور و افزايش قدرت نظامي ايران اسلامي تأكيد كردند.

وی خاطرنشان کرد: در ايام اخير شاهد جريان سياسي و رسانه‏اي هستيم كه توان دفاعي و نظامي ملت ايران را هدف گرفته‏اند. در حالي‏كه ايران اسلامي سهم زيادي از بودجه خود را به فعاليت‏هاي نظامي اختصاص نداده است و همواره در يك تعادل معقول و متناسب به هزينه‏ هاي نظامي مي‏ پردازد و در مقايسه با كشورهاي همسايه و ديگر كشورهاي منطقه، ميزان بسيار كمتري هزينه نظامي مي‏كند
وی بیان داشت: در اين ميان برخي جاهلان يا مغرضان نيز اهميت توان دفاعي و تهاجمي كشور را ناديده گرفته و تصور مي‏ كنند كه اگر كشور نيروي نظامي نداشته باشد مي‏ تواند در اقتصاد رشد كند، اين در حالي است كه اگر كشور توان دفاعي لازم را نداشته باشد، دشمنان فرصت صدمه بيشتر به ملت را به‏ دست مي‏ آورند. آيا اگر ايران اسلامي اكنون توان نظامي و انتظامي و امنيتي كنوني را نداشت، درگير جنگ با گروه‏هاي تروريستي شبيه به داعش در داخل كشور نبود. آيا دستور قرآن كريم به اين‏كه براي مقابله با دشمن هرچه مي ‏توانيد از ابزارهاي جنگي آماده كنيد را نشنيده‏ اند.

خطیب جمعه چهارباغ با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای منا گفت: نزديك به يك سال از فاجعه خونين منا مي‏ گذرد؛ فاجعه ‏اي كه در نتيجه بي ‏مسؤوليتي، مديريت ناصحيح و ضعف حكام پير و فرتوت آل‏ سعود رخ داد و در نتيجه آن هزاران حاجي از اقصي نقاط جهان كه براي اداي فريضه واجب حج در سرزمين منا جمع شده بودند، در اوج مظلوميت و غربت در كنار حرم امن الهي بال در بال ملائك گشوده و به ديار باقي شتافتند؛ فاجعه‏اي سهمگين بود كه دل‏هاي صدها ميليون مسلمان در پهناي گيتي را جريحه‏ دار ساخت و عيد بزرگ امت نبوي(ص) را در نتيجه سهل‏ انگاري، بي ‏كفايتي و بي‏ لياقتي آشكار آل‏ سعود كه خود را خادم حرمين شريفين می ‏نامد، به عزاي جانسوز تبديل نمود.
وی یادآور شد: با وجود گذشت يك سال از اين فاجعه غم‏بار هنوز كه هنوز است حكام سعودي نه تنها در مقام عذرخواهي و احقاق حقوق بازماندگان شهداي منا برنيامده ‏اند بلكه بيش از پيش با گسترش سياست‏هاي ضد اسلامي خود در قبال مسلمانان، حضور برخي از كشورها به‏ خصوص جمهوري اسلامي ايران در حج امسال را ممنوع ساخته و با سياسي كردن حج نشان دادند كه آنچه براي آل‏ سعود در وهله نخست حائز اهميت است نه فراهم‏ سازي بسترهاي مناسب جهت انجام فرايض واجب الهي كه كينه‏ توزي و طمع‏ ورزي، محور اصلي آن‏را تشكيل مي‏ دهد.
ارسال نظرات