امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه پیامبران برای تبیین مکارم اسلامی مبعوث شدند، افزود: بد اخلاقی ایمان و عمل انسان را فاسد می‌کند.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۳۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به تبیین اخلاق در مکتب اسلام پرداخت و اظهار داشت: بنا به فرموده پیامبر اسلام(ص) هیچ چیز در پرونده اعمال انسان سنگین‌تر از حسن اخلاق نیست.

امام جمعه دهدشت حسن خلق را بهترین توشه برای انسان دانست و گفت: در قرآن به مکارم اخلاق و دستورات دینی تأکید ویژه شده است.

وی با بیان اینکه پیامبران برای تبیین مکارم اسلامی مبعوث شدند، افزود: بد اخلاقی ایمان و عمل انسان را فاسد می‌کند.

تقوی با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) از آن امام به عنوان بنیانگذار جنبش علمی یاد کرد و گفت: همین جنبش باعث راه‌اندازی دانشگاه فرزندش امام صادق(ع) شد.

وی در پیش بودن روز عرفه را مورد اشاره قرار داد و در تبیین اهمیت این روز بیان کرد: در روایت آمده است از نماز ظهر تا مغرب خدای متعال به سه مکان و سه گروه توجه ویژه دارد.

تقوی افزود: روز عرفه خداوند به کربلا و زوار اباعبدالله،به عرفات و حجاجی که در عرفات هستند و به هر گروهی که در هر مکانی از دنیا دست‌های خود را بالا ببرند و دلهایشان بشکند عنایت دارد.

خطیب موقت نماز جمعه دهدشت تصریح کرد: در این لحظه خداوند به فرشتگان می‌فرماید شاهد باشید که این‌ها را بخشیدم.

وی با تأکید بر استفاده از فرصت دعای روز عرفه برای تطهیر قلب و بخشودگی گناهان افزود: اگر قبل از دعای عرفه دو رکعت نماز زیر آسمان خوانده شود خداوند می‌فرماید به عزت و جلالم هر دعایی می‌کنید مستجاب می‌شود.

تقوی دعای عرفه را حاوی خداشناسی،معادشناسی،امام شناسی و روضه دانست و گفت: باید بتوانیم از این دعا فیض و بهره لازم را ببریم.

ارسال نظرات