صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی همایش شوراهای ملی دانش‌آموزی در زاهدان آغاز شد
کد خبر: ۸۷۴۲۰۱۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان :نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: در جامعه اسلامی به جای اینکه اصول مهندسی تربیتی را سرلوحه کار قرار دهیم، به سراغ کتب تربیتی غرب رفتیم که فقط درصد کمی توانسته تاثیرگذار باشد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: جهان غرب در مورد نونهالان دو نظر دارد، یک قلب نونهالان مانند آینه است و هرچه برابر آن قرار گیرد شفاف و زلال نمایان می‌شود و دوم اینکه قلب دانش‌آموزان مثل کاغذ سفید است هر چه روی آن بنویسیم همان منقش می‌شود.
وی گفت: اما این دو تعبیر در دین مبین اسلام و در نقش تربیتی اسلامی جایگاهی ندارد و اسلام قلب نونهالان را مثل زمین خالی می‌داند که هر بذری در آن کاشته شود همان محصول به دست می‌آید.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: ایران ظرفیت‌های فردی بالایی دارد، اما راه پیشرفت ما تقویت روح جمعی است.
وی افزود: اگر شهر ما پایتخت وحدت نامیده شده با روح بزرگ این مربیان و فرهنگیان است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در افتتاحیه این همایش اظهار کرد: برای نخستین‌بار در کشور جلسه شوراهای دانش‌آموزی با شرکت 210 دانش‌آموز، 50 پرسنل و 20 نیروی وزارت کشور در زاهدان برگزار می‌شود.
سعیده سرگلزایی‌مقدم ادامه داد: این همایش از امروز لغایت 21 شهریور با هدف جذب گردشگر، برطرف شدن ذهنیات و تصورات اشتباه از استان و در راستای نامگذاری سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور در سال 96 در این استان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: این همایش ملی با همکاری ارگان‌های دولتی و سران طوایف برگزار شده و مهمان‌های این همایش در اردوگاه فاطمةالزهرا(س) زاهدان اسکان داده می‌شوند.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش افزود: استان‌ها در قالب دسته‌های همدلی، همزبانی و همفکری گروه‌بندی شده‌اند و برنامه‌های متنوع از قبیل کارگاه‌های امداد و نجات، کرسی آزاداندیشی، بازدید از موزه و کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای آنها تدارک دیده شده است.
سرگلزایی‌مقدم ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی متنوع دیگری از قبیل مسابقات فوتبال، استخر، رصد ستارگان و محافل انس با قرآن نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است

ارسال نظرات