به همت دفتر امام جمعه و با مشاركت خيرين شهرستان خاش نخستين كاروان زيارت اولی‌هاي اين شهرستان از بین خانواده‌های محروم و کم درآمد و مشتاقانی که تاکنون به زیارت حرم رضوی مشرف نشده‌اند با هماهنگی آستان قدس رضوی اعزام خواهند شد
کد خبر: ۸۷۴۱۹۹۷
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، زائران حرم حضرت امام رضا(ع) گاهي شايد سالها چشم انتظارند تا به پابوس ضريح علي بن موسي الرضا(ع) مشرف شوند هرچند گاه اين انتظار امام مهرباني ها طولاني مي شود ولي به خلوتگه كه ميرسند با شوق ميگويند به همه انتظارش مي ارزيد.
 اما شايد برخي از افراد تنها يك بار در طول عمر خود به مشهد مقدس مشرف شوند ولي اين يكبار سفر به شهر امام مهرباني ها با ايجاد شرايط و امكانات براي زيارت به معنويت آن مي افزايد و حس بسيار خوبي را منتقل مي كند.
 نبايد اين موضوع را فراموش كنيم كه سفره ميهماني ائمه اطهار(ع) آنقدر وسيع و بزرگ و پربركت است كه هرگز تمام نشدني است و هميشه راهي جهت نزديكي و قرب با سيره معنوي اين بزرگواران وجود دارد.
 امسال براي نخستين بار دفتر امام جمعه و مراكز امور خيريه شهرستان خاش با شناسايي افراد محروم شهرستان خاش آنها را به مشهد مقدس و زيارت بارگاه مقدس علي بن موسي الرضا(ع) اعزام مي كند و اينها افرادي هستند كه به جهت بضاعت مالي تا به حال موفق به زيارت امام مهرباني ها نشده اند و براي نخستين بار مي خواهند به زيارت آن امام بروند.
 امام جمعه و رييس شوراي فرهنگي شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: افرادي که تا به حال به هر دلیل توفیق زيارت حضرت امام رضا(ع) و بارگاه قدس رضوی را نداشته اند، به صورت رايگان اعزام خواهند شد و هیچ هزینه ای ندارد.
 حجت الاسلام محمدحسين ميري تصريح كرد: افرادي كه تاكنون به مشهد مقدس سفر نكرده اند مي توانند جهت ثبت نام با شماره تماس 09371307577 تماس بگيرند و اسم نويسي كنند.
 وي بيان كرد: از مهمترين عوامل تحول و سازندگي افراد؛ زيارت ائمه اطهار(ع) است و اين زيارت روح انسان را دگرگون و متحول ميكند و نورانيت و طراوتي كه از اين زيارت حاصل مي شود بي نظير و بي بديل است.
حجت الاسلام ميري گفت: جهت زيارت ضريح علي بن موسي الرضا(ع) فضائل و ادعيه هاي مختلفي در روايات ذكر شده و اين توفیقی بود که نصیب شده و  امیدوارم بتوانید حداکثر بهره مندي را از اين فرصت بسيار خوبي داشته باشيد.
وي بيان كرد: مدت این سفر چهار روز است و در جریان آن، برنامه های مختلفی برای زیارت اولی ها تدارک دیده شده؛ ضمن اینکه برنامه ریزی برای بهره مندی تمام این زائران از غذای حضرتی صورت گرفته است.
 امام جمعه شهرستان خاش اظهار كرد: اجرای تئاتر، برگزاری نمایشگاه، برگزاری مسابقه و تشکیل حلقه های معرفت توسط بومیان منطقه و اجرای پانتومیم احکام بخشی از برنامه های اجرایی این سفر زیارتی است

ارسال نظرات